برگزاری نشست بررسی وضعیت بیماری وبا در یزد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد:زائران در صورتی که علائم بیماری وبا را مشاهده کردند،هرچه سریعتر به مراکز درمانی مراجعه کنند .

به گزارش یزدی نیوز ،دکتر میرزائی با اشاره به اینکه تاکنون، تست وبای یک شهروند مهریزی که از مرز چذابه به استان یزد بازگشته، مثبت اعلام شده، گفت: نشست بررسی وضعیت بیماری وبا در استان یزد با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و روسا و مدیران بیمارستان‌های استان برگزار شد.

دکتر میرزائی ادامه داد: تاکنون در کشور ۸۲ مورد ابتلای قطعی به وبا در کشور گزارش شده است.

وی با اشاره به قدرت سرایت بالا این بیماری افزود: مصرف آب آلوده اصلی‌ترین دلیل ابتلا به این بیماری است و توصیه می‌کنیم شهروندان از آب، غذا و یخ آلوده، شست‌وشوی ظروف غذا در آب‌های آلوده در مناطقی که از سالم بودن آب اطلاع ندارند جدا پرهیز کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان کرد: مهم‌ترین راه در امان ماندن از این بیماری، شست و شوی مرتب دست‌ها است.

وی با اشاره به حضور خیل عظیمی از هموطنان در پیاده روی اربعین و بازگشت زوارخاطر نشان کرد: در بررسی‌های انجام شده در کشور بیشترین مبتلایان یا سابقه سفر به عراق را داشته اند و یا از اطرافیان مسافران به این کشور بوده اند.

دکتر میرزائی تاکید کرد: زائران در صورتی که علائم بیماری (سه روز اسهال ابکی) مشاهده کردند به مراکز درمانی مراجعه کنند و اطرافیان نیز در رفت و آمد‌ها شیوه نامه‌های بهداشتی را همچنان رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، سالانه ۴ میلیون بیمار مبتلا به وبا در جهان شناسایی می‌شوند و سالانه ۱۴۰ هزار بیمار به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

هم چنین در این نشست، تامین سرم و آنتی بیوتیک در استان، استقرار تیم نظام مراقبت در فرودگاه جهت ویزیت زائران، نظارت بیش از پیش بر آب اشامیدنی استان، نظارت بر پایانه‌های مسافرتی و اماکن بین راهی و مراقبت از بیمار شناسایی شده از زمان شناسایی تا بهبودی در دستور کار قرار گرفت.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..