رییس سازمان مدیریت یزد:

مستندسازی اصولی ضامن استمرار اقدامات تحولی دولت برای آیندگان است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد مستندسازی اصولی را ضامن استمرار اقدامات تحولی دولت برای آیندگان دانست.

“مجید دهقانی‌زاده” در بازدید از مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان از نگاه ویژه تحولی مجموعه مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان که در راستای حرکت تحولی دولت سیزدهم بوده ابراز خرسندی کرد و گفت: باید ریل‌گذاری تحولات و تغییرات در راستای بازگشت به اهداف نظام و انقلاب شکل گرفته که این مهم با مستندسازی مناسب تحقق خواهد یافت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه نباید با تغییر دولت‌ها همه برنامه‌ها تغییر کند بلکه دولت‌ها باید ادامه دهنده راه یکدیگر باشند، اظهار کرد: رییس دولت سیزدهم اولین گام را در این راستا برداشته و به جای تعریف پروژه‌های جدید به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در دولت‌های گذشته روی آورده است.

دهقانی‌زاده توسعه استان در آینده را در گرو نگاه به گذشته دانست و آن را از شاخصه‌های مهم کشورهای توسعه یافته عنوان کرد و افزود: لازمه این نگاه تقویت بعد مستندسازی بوده که از کارکردهای مهم مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان است.

وی مستندسازی و اطلاع رسانی در راستای اقدامات و تحولات انجام شده در کشور و به تبع آن در استان یزد را ضعیف ارزیابی کرد و افزود: متاسفانه از مجموعه اقدامات انجام شده از سوی دولت به نحو شایسته و بایسته مستندسازی و اطلاع رسانی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به تاکید امامین انقلاب در امر اطلاع‌رسانی اقدامات نظام به مردم، بیان کرد: باید اقدامات و تحولات مجموعه نظام مقدس جمهوری به نحو مطلوب اطلاع رسانی شود تا مردم در جریان کم و کیف آن قرار گیرند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان به تاریخچه مشارکت یزدی‌ها در مباحث اقتصادی اجتماعی و نقش ارزشمند روحانیت در هدایت آن اشاره و اظهار کرد: علی رغم وجود دنیایی از مستندات و سوابق ارزشمند، تجارب ایده‌آل و باورهای عمیق اقتصادی و اجتماعی مبتنی بر تعالیم الهی و بشری متاسفانه هیچگاه در دسترس یا عرضه به عموم قرار نگرفته است.

دهقانی‌زاده تصریح کرد: داشته‌هایی از قبل و بعد از اسلام در کشور وجود دارد که می‌تواند در مسیر تحول و پیشرفت دولت و مجموعه نظام موثر و به مفهوم واقعی راهگشا باشد.

“سعید زارع” رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان نیز به ارایه گزارشی از وضع موجود، برنامه‌ها و اهداف پیش رو این مرکز پرداخت و گفت: مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان سازمانی ملی، مردمی و فراجناحی بوده که به هویت بخشی اصالت و تاریخ شهر جهانی یزد پرداخته است.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت یزد، زارع با توجه به اینکه به موجب قوانین مصوب کشوری هیچ نهاد و ارگانی مجوز امحاء حتی یک برگ از اوراق راکد بایگانی خود را ندارد، خواستار همکاری آنان با این مرکز شد و گفت: انجام پروژه‌های تاریخ شفاهی، مصاحبه با استانداران یزد از بعد انقلاب و مستند سازی آثار بیوت علماء دارالعباده یزد از مهمترین اقدامات مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان در دوره جدید بوده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..