مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:

زمینه‌های بروز بدحجابی در مدارس یزد برچیده شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه روش‌های تربیتی نسل جدید تغییر کرده است، گفت: باید زمینه های بروز بدحجابی در مدارس یزد برچیده شود.

به گزارش یزدی نیوز محمدکاظم رحیمی نژاد،در جلسه کمیته عفاف و حجاب با اشاره به دو سال تعطیلی مدارس و جدایی دانش آموزان از دنیای واقعی و ورود آنها به فضای مجازی اظهار داشت: فضای مجازی همه چیز اع از تعلیم و تربیت را تحت تاثیر قرار داد.

وی افزود: به هیچ وجه نمی‌توانیم همانگونه که خودمان تربیت شده ایم، فرزندانمان را تربیت کنیم زیرا شرایط دنیای امروز بسیار متفاوت است و از دنیای یک قطبی به یک دنیای کثرت گرا وارد شده ایم که لحظه به لحظه ایده ها و روش ها و عناصر فرهنگی به‌روز می‌شود.

رحیمی نژاد عنوان کرد: روش‌های تربیتی باید تغییر کند بنابراین باید واقعیت ها را بپذیریم و زندگی در فضا و محیط گاه آلوده مجازی را به نحوی به فرزندانمان آموزش دهیم که بتوانند سلامت خود را حفظ کنند و این وظیفه ای است که برای همه مسئولان آموزش و پرورش، معلمان و والدین لازم و ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش افزود: باید منطقی فکر کردن و حاکمیت عقلانی را محور قرار دهیم و الگوهای مناسب به فرزندان نشان دهیم و فرزندانی نقاد تربیت کنیم و تفکر منطقی با حاکمیت عقلانیت و بصیرت را حاکم کنیم.

رحیمی نژاد بیان کرد: باید خودانگیختگی ایجاد شود و با فهم درست و ارائه معیار و الگوهای موفق برای دانش آموزان، پذیرش درونی در زمینه عفاف و حجاب ایجاد کرد و نباید با ابزار عادت و تحمیل. در دانش آموزان پذیرش ایجاد کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش در مورد حفظ عفاف در حیطه اداری نیز بیان کرد: سلسله مراتب کارمندی و اداری حد و مرزهایی دارد که باید رعایت شود و در محیط اداری فقط باید مباحث کاری صورت بگیرد.

رحیمی نژاد گفت: در چینش مدارس باید دقت کافی صورت گیرد و زمینه های رشد بی حجابی یا کاهش عفاف را از بین ببریم.

وی یکی از حوزه های تاثیر گذار که نیاز مبرم به برنامه ریزی تربیتی دارد را سرویس مدارس دانست و تاکید کرد: سرویس مدارس در آموزش غیر رسمی دانش آموزان پنهان ولی موثر است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..