آمادگی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای یزد جهت بازگشت زوار به استان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به جابجایی بیش از ۱۶ هزار مسافر با بیش از ۳۰۰ سفر از مبداء استان یزد به مرزهای مجاز کشور، از آمادگی این ناوگان برای بازگشت زوار به استان خبر داد.

«مهدی حسین زاده» با اشاره به آمادگی کامل ناوگان حمل و نقل عمومی و حتی خصوصی استان در جهت برگشت زوار اربعین حسینی به استان، تصریح کرد: در راستای مدیریت زمان و نظم بخشیدن به جابجایی زوار محترم بدون اتلاف وقت، زائرین مراسم اربعین حسینی هنگام بازگشت، مرز ورودی خود را از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ اطلاع رسانی کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اعزام زائرین از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی به مرزها متوقف است، تصریح کرد: به همین علت تمام توان و امکانات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان معطوف به برنامه‌ریزی و هماهنگی در زمینه برگشت زوار است تا شاهد کمترین مشکل در این زمینه باشیم.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در پایان با تاکید بر این که تمام مدیران و عوامل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با همراهی و همکاری دیگر دستگاه های مرتبط، تمام توان و امکانات دستگاه های خود را به کار گرفته‌اند تا شاهد برگشت ایمن و بدون مشکل زوار باشیم، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است که در صورت کمبود احتمالی وسیله نقلیه یا کمبود راننده، از ظرفیت رانندگان و ناوگان حمل و نقل معادن و دستگاه‌های دولتی استفاده شود تا کمترین مشکل را در زمینه بازگشت زوار به استان شاهد باشیم.

به گفته‌ی حسین زاده،بیش از ۱۶ هزار مسافر با بیش از ۳۰۰ سفر از مبداء استان یزد به مرزهای مجاز کشور از طریق این ناوگان جابجا شده اند.

وی تصریح کرد: در مجموع ۷۴۲ دستگاه ناوگان اعم از اتوبوس و مینی بوس و سواری کرایه تحت پوشش شرکتهای حمل و نقل مسافربری مشغول فعالیت هستند که سهم ناوگان اتوبوسی ۴۷ درصد و مینی بوس ۳۵ درصد و سواری کرایه ۱۸ درصد است.

حسین زاده در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه مرز مجاز استان یزد مرز چذابه در نظر گرفته شده است سهم جابجایی به مرز موصوف نسبت به کل جابجایی ۷۰ درصد را شامل می شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..