استاندار یزد:

کارگروه تسهیل ویژه گردشگری در استان یزد تشکیل شود

استاندار یزد ضمن ارائه پیشنهاد تشکیل کارگروه تسهیل ویژه گردشگری در استان، ایجاد هسته اندیشه‌ورزی برای حوزه «گردشگری سلامت» که دائما با نگاه آینده‌پژوهانه و مدیریت دانش و تجربه به این حوزه نگاه کند را لازم دانست.

«مهران فاطمی» در نشست شورای توسعه گردشگری استان که در سالن کوثر استانداری یزد با حضور اعضای این شورا برگزار شد، ضمن ارائه پیشنهاد تشکیل کارگروه تسهیل ویژه گردشگری با هدف حل بسیاری از مسائل و مشکلات این حوزه، گفت: در این کارگروه باید مباحث مربوط به ارائه مجوز، واگذاری زمین، اعطای آب، برق و گاز، مشکلات مالیاتی، تسهیلات یا مدیریت شهری مطرح و حل و فصل شود.

وی بررسی اعزام هیات‌های گردشگری به کشورها و تعیین کشور مقصد برای آن‌ها را دیگر وظیفه این کارگروه بیان و اظهار کرد: حضور مقامات قضائی استان در کنار بخش خصوصی و دولتی بسیار مهم، موثر و راهگشا خواهد بود.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش هدایت، حمایت و نظارت را هدف از راه اندازی شورای توسعه گردشگری دانست و یادآور شد: ریل گذاری استان یزد برای حوزه گردشگری مبتنی بر سند آمایش استان بوده که مدل عملیاتی آن ذیل سند یزد نوین، استخراج و تدوین شده است.

استاندار با بیان این که تمامی دستور کارها و تصمیمات مورد بررسی در این نشست باید ناظر بر طرح‌ها و سیاست‌های یزد نوین باشد، خاطرنشان کرد: انتظار داریم این بخش توسط بخش خصوصی و فعالان این عرصه دنبال شود.

فاطمی در ادامه با تاکید بر تعیین متولیان بخش‌های مختلف حوزه گردشگری، گفت: راهبردها و سیاست‌های استان در حوزه چشم انداز گردشگری باید مشخص شود.

وی همچنین تشکیل هسته اندیشه ورزی برای حوزه «گردشگری سلامت» را لازم دانست و افزود: این هسته باید دائما با نگاه آینده‌پژوهانه و مدیریت دانش و تجربه به این حوزه نگاه کند.

فاطمی بر نگاه همزمان به «موضوعات راهبردی دراز مدت» و «موضوعات روز و فوری» در عرصه گردشگری تاکید و خاطرنشان کرد: در کنار برنامه‌های دراز مدت در این حوزه باید چند برنامه روزانه و فوری گردشگری هم دیده شود.

استاندار در پایان از اتاق بازرگانی استان هم خواست برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی با هدف توسعه و ترویج گردشگری استان در قالب هزینه‌های قابل قبول مالیاتی، حداقل به میزان ۵۰ میلیارد تومان اقدام کند و استفاده از ظرفیت محصولات تبلیغاتی استان در عرصه بین‌المللی نیز مد نظر این اتاق باشد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..