معرفی یک سایت مذهبی

سایت یزد نوا؛ آرشیو آنلاین نوحه های یزد

یزد حسینیه ایران، قرن‌هاست که عزاداری محرم را با سبک و شیوه خاصی برگزار می‌کند. دهه اول محرم در یزد نمایشگاهی پرشور با سبک عزاداری خاصی است که فریاد مظلومیت اهل کربلا را به گوش عالم می‌رساند. هیئت‌های یزدی که هرکدام دربردارنده شخصیت، فرهنگ و هویت هر محله هستند با نظم و هماهنگی مثال‌زدنی و با اشعاری زیبا، تأثیرگذار و با مفهوم، از ظلم ظالمان می‌خوانند و مظلومیت مردمان. همین خاص بودن باعث شده که این مراسم مذهبی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت برسد. به همین دلیل هرساله مردمانی از سایر استان‌ها و همچنین از سایر کشورها مهمان یزد هستند تا از نزدیک شاهد این ارکستر معنوی باشکوه و پرمفهوم باشند.

یزد نوا تارنمای اختصاصی و آرشیو جامع اطلاعاتی هیئت‌های عزاداری یزد است. این سایت دسترسی به فایل‌های صوتی و تصویری هیئت‌های عزاداری در دهه نخست محرم را میسر کرده است، علاوه بر این هر هیئت نیز صفحه مخصوص به خود را دارد که تاریخچه هیئت را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

در سایت یزد نوا همچنین شاعران و نوحه‌خوان‌ها و مداحان نیز هر یک صفحه اختصاصی داشته که می‌توانید اطلاعاتی در خصوص شاعر و یا نوحه‌خوان هر هیئت کسب کنید. این سایت به شما این امکان را می‌دهد که بر اساس سال و یا محل برگزاری مراسم، فایل‌ها را فیلتر کرده و نوحه موردنظر خود را پیدا کنید. امکان تماشای آنلاین و همچنین دانلود فایل‌های صوتی و تصویری نوحه‌ها نیز در این سایت فراهم شده است.

یزد نوا در راستای نشر و اشاعه فرهنگ حسینی، سعی در ثبت و ماندگاری آثار اجرا شده توسط هیئت‌های عزاداری یزد دارد و همواره می‌کوشد تا با ارائه اطلاعاتی مفید و دقیق از جزئیات آن، مخاطبین خود را بیش‌ازپیش از سبک خاص و منحصربه‌فرد هیئت‌های عزاداری یزد آگاه سازد.

برای دسترسی به این سایت به نشانی www.yazdnava.ir  بروید

بخش نظردهی بسته شده است..