اختصاص ۳۴ هکتار زمین برای شهرک مشاغل مزاحم شهری در یزد

در هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد تاکید شد: مشاغلی که در سطح شهر مزاحم شهروندان هستند، باید جابه‌جا شوند در این راستا زمینی برای این مشاغل مزاحم در مکانی خارج از منازل مسکونی نیز در نظر گرفته شده است.

«فاطمه زارع بیدکی» رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به این که مشاغلی که در سطح شهر مزاحم شهروندان هستند باید جابه‌جا شود، گفت: باتوجه به توسعه روزافزون شهر و افزایش حجم تقاضای کسب و کار و به دنبال آن افزایش مزاحمت های برخی مشاغل برای شهروندان، انتقال و جابه جایی مشاغل مزاحم شهری ضروری است شهرداری یزد باید که هرچه سریعتر مشاغل مزاحم را ساماندهی تا آسیبی به فضای شهری و شهروندان وارد نشود.

زارع در بخشی دیگر از سخنانش گفت: سازمان مشاغل شهرداری واگذاری ۳۴ هکتار زمین را درخواست کرد که بعد از پیگیری‌های مکرر در کمیته فنی کار گروه زیربنایی اداره کل راه و شهرسازی استان، این موضوع تایید شد و امید است که به زودی مجتمع جدید ایجاد و مشاغل مزاحم از سطح شهر و منازل مسکونی جابجا می‌شوند.

 

«فخرالسادات خامسی» دیگر عضو شورا شهر نیز در این باره گفت: شهرک مشاغلی که الان موجود است جذابیت های بسری لازم را برای جذب افراد ندارد و شهرداری باید برنامه ای برای جذابیت و فضای مناسب صنعتی شهرک مشاغل داشته باشد تا مغازه داران و اصناف این مشاغل برای انتقال کسب و کار خود به شهرک تمایل داشته باشند.

 

«محمد باقر پارسائیان» دیگر عضو شورای اسلامی شهر یزد هم در رابطه با مشاغل مزاحم شهری گفت: بعضی از مشاغل نیز تصریحأ باتوجه به قانون نباید در محدوده شهری باشد لذا درخواست میشود مسئولان درخصوص این موضوع بخصوص در کمیسیون بنده ۲۰ ماده ۵۵ برخورد جدی داشته باشند تا وجود مشاغل مزاحم شهری باعث نارضایتی ساکنین شهر نباشد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..