خرید پسماند خشک از شهروندان توسط شهرداری یزد به واسطه سامانه «بازپس»

رییس کمیته پسماند و پساب کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر یزد گفت: یکی از منابع هر شهری پسماند آن شهر است. درصد بالایی از پسماند شهر می‌تواند بازیافت شود که به عنوان «طلای کثیف» شناخته شده است.

«مجید تجملیان» رییس کمیته پسماند و پساب کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه یکی از منابع هر شهری پسماند آن شهر است افزود: عملیاتی شدن خط پردازش پسماند یزد با ۳۰۰ تن ظرفیت روزانه و همچنین آغاز فعالیت کارخانه کمپوست در دستور کار است.

تجملیان در خصوص جزئیات این سامانه گفت: درصد بالایی از پسماند شهر میتواند بازیافت شود که به عنوان «طلای کثیف» شناخته شده است به همین منظور نرم‌افزاری به نام بازپس تهیه شده است که با استفاده از آن شهروندان می‌توانند وجود پسماند خشک در منزل یا محل کار خود را به اطلاع سازمان مدیریت پسماندها شهرداری رسانده و کارکنان مربوطه طبق زمانبندی انتخابی شهروند برای جمع آوری به نشانی ثبت شده رفته و پسماند خشک را وزن‌کشی نموده و تحویل می‌گیرند و در قبال تحویل پسماند با توجه به ارزش کارشناسی شده هر نوع پسماند خشک، شهرداری مبلغی را به شهروند اعطا می‌کند که در کیف پول شهروندی برای استفاده از خدمات شهری شارژ می‌شود و البته امکان انتقال به حساب بانکی شهروند نیز وجود دارد.

نماینده شورای اسلامی شهر در سازمان مدیریت پسماندها افزود: این نرم افزار آزمون های الفا و بتا را پشت سر گذاشته است و در حال اجرای آزمایشی در یکی از مناطق شهر است که بعد از ارزیابی نتایج این مرحله، از اواسط پاییز برای عموم مناطق شهر یزد قابلیت اجرایی شدن را دارد.

تجملیان در ادامه گفت: در این سامانه اگر شهروندان حساب کاربری شهروندی یزد یعنی سامانه هوشمند یزد من (سهیم) داشته باشند می‌توانند به سامانه بازپس وارد و درخواست تحویل پسماند را ثبت کنند و اگر شهروند حساب کاربری در سامانه سهیم نداشته باشند با ورود به نشانی my.yazd.ir و ارایه اطلاعات سجلی بعلاوه شماره تلفن همراه خودشان حساب شهروندی ایشان افتتاح می‌شود و می‌توانند از سامانه بازپس و سایر سامانه‌های اقماری سهیم استفاده کنند.

عضو کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری در پایان ضمن بیان اینکه اگر مردم از این سامانه استقبال کنند به تدریج با تفکیک بیشتر پسماندها از مبدا، نرخ خرید پسماندها از شهروندان نیز افزایش می‌یابد گفت: موفقیت این سامانه همراهی مردم را می‌طلبد و با استقبال مردم هم ثروت هنگفتی در شهر از بین نمی‌رود و هم شهر پاکیزه‌تری را خواهیم داشت.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..