مدیر صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان یزد:

نبود تشکل صنفی عشایر و روستاییان را از حمایت‌های دولت محروم کرد

مدیر صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد گفت: روستاییان و عشایر به دلیل نداشتن تشکل صنفی، هیچ سهمی از کمک و مساعدت های دولت در افزایش و همسان سازی حقوق ندارند.

به گزارش یزدی نیوز حسن ابراهیمی خوسفی، در جلسه اعضای مجمع نمایندگان استان با مدیران عضو شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کسب رتبه برتر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد در شاخص های عملکردی جذب بیمه شده جدید و تمدید حق بیمه در سال ۱۴۰۰ و شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: در استان یزد نزدیک به ۳۰ هزار نفر به عضویت صندوق درآمده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۶ هزار نفر به عنوان بیمه شده فعال به طور مستمر در حال پرداخت حق بیمه خود هستند و ۴ هزار و ۱۴۰ نفر در حال دریافت انواع مستمری ها هستند .

ابراهیمی با اشاره به کمک و مساعدت های دولت و مجلس در همسان سازی و افزایش حقوق مستمری بگیران در سایر صندوق ها خواستار کمک دولت و مجلس در افزایش مستمری، مستمری بگیران این صندوق شد.

وی عنوان کرد: روستاییان و عشایر به دلیل نداشتن تشکل صنفی و عددم پیگیری حق و حقوق و مطالبات این قشر زحمتکش توسط این انجمن، از بسیاری از حمایت های دولت محروم هستند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..