برپایی نمایشگاه تخصصی کشاورزی و نهاده‌های دامی در یزد

یازدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی و نهاده‌های دامی در نمایشگاه بین المللی یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش یزدی نیوز، ۴۵ شرکت تخصصی فعال در صنعت کشاورزی از استان‌های تهران، اصفهان، آذربایجان غربی، فارس، کرمان و یزد آخرین دستاورد‌های خود را در زمینه تجهیزات و ادوات، انواع کود سم و بذر به نمایش گذاشته اند.

به گفته مدیرعامل شهرک بین المللی نمایشگاه‌های استان یزد، نمایندگانی از کشور‌های انگلستان، هند، چین، سوییس و ترکیه نیز در این نمایشگاه تولیدات خود را عرضه کرده اند.

وی افزود: ۱۵ شرکت از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، شرکت‌های فناور و دانش بنیان هستند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح این نمایشگاه، نقش شرکت‌های دانش بنیان را در افزایش تولید و بهروری محصولات کشاورزی بسیار مهم دانست و گفت: این نمایشگاه بدون شک در آشنایی کشاورزان با شیوه‌های مدرن کشاورزی و بهره گیری از روش‌های تولید بیشتر محصولات تاثیرگذار است.

مجتبی خیام نکویی افزود: در حال حاضر یک سوم شرکت‌های نماشگاه، شرکت‌های فناور و دانش بنیان هستند که با توجه به رویکرد جهاد کشاورزی در توسعه شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های آتی حضور چنین نمایشگاه‌هایی به بیش از ۵۰ درصد خواهد رسید.

وکیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم اظهار داشت: کشاورزان یزدی با وجود همه محدودیت‌ها خصوصا در حوزه منابع آبی، بهروری بالایی در تولید محصولات کشاورزی از جمله محصولات گلخانه‌ای دارند.

نمایشگاه تخصصی کشاورزی و نهاده‌های دامی تا ۱۸ شهریور ماه در محل شهرک نمایشگاه‌های بین المللی استان برای بازدید عموم دایر است

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..