واگذاری ساختگاه ۸ نیروگاه خورشیدی در یزد با حضور معاون وزیر نیرو

زمین ساختگاه هشت نیروگاه خورشیدی در شهرهای مختلف استان یزد با ظرفیت ۲۲۰ مگاوات و سرمایه گذاری ۳۶ هزار میلیارد ریال در استان یزد با حضور معاون وزیر نیرو به سرمایه گذاران واگذار شد.

با حضور «محمود کمانی»با حضور معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق کشور، «مهران فاطمی» استاندار یزد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان مهریز زمین ساخت هشت نیروگاه خورشیدی به پیمانکاران برنده شده در مناقصه واگذار شد.

بر همین اساس مجموعا ۲۲۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در قالب هشت ساختگاه با سرمایه گذاری ۳۶ هزار میلیارد ریال در استان یزد ایجاد می شود.

گروه مپنا در ساختگاه های منطقه مهردشت ۲ در شهرستان ابرکوه با ظرفیت ۷۰ مگاوات، مهرگان ۲ در شهرستان مهریز با ظرفیت ۵۰ مگاوات، شرکت نوران انرژی سبز خاورمیانه در ساختگاه‌های سریزد یک با ظرفیت ۲۵ مگاوات، سریزد ۲ با ظرفیت ۱۵ مگاوات و یزدمهر شهرستان مهریز به ظرفیت ۱۵ مگاوات، شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر در ساختگاه ابرکوه با ظرفیت ۲۵ مگاوات، کنسرسیوم شرکت‌های ایران تابلو و مدیریت تانا انرژی در ساختگاه‌های مبارکه ۱ و ۲ شهرستان بافق هر یک به ظرفیت ۱۰ مگاوات، سرمایه گذاران ایجاد کننده نیروگاه‌های خورشیدی در استان یزد هستند.

نیروگاه های ذکر شده اشتغال ۶۶۰ نفر را به طور مستقیم در استان یزد فراهم می کنند و صرفه جویی سالانه ۶۵۰ هزار بشکه معادل نفت خام، جلوگیری از انتشار سالانه ۲۶۵ هزار تن گاز گلخانه‌ای، تولید سالیانه بیش از ۴۱۵ میلیون کیلووات ساعت برق پاک و کمک به توسعه پایدار استان یزد از جمله نتایج احداث ۲۲۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان یزد است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..