استاندار یزد:

مصوبه افزایش حداکثر ۲۰ درصدی اجاره بها لازم الاجراست/با متخلفان برخورد می شود

استاندار یزد با اشاره به مصوبه سران قوا در خصوص افزایش حداکثر ۲۰ درصدی اجاره بها در کشور، اجردی آن را لازم الاجرا عنوان و تصریح کرد: اجرا نکردن این مصوبه توسط صاحبان خانه ها تخلف محسوب شده و قابلیت پیگیری از طریق مراجع قانونی را داراست.

“مهران فاطمی” در نشست شورای مسکن استان یزد که با حضور نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورا برگزار شد، با اشاره به برگزاری هفتگی جلسات شورای مسکن استان؛ با توجه به اهمیت اجرای این ابرپروژه عمرانی و تاثیر آن بر زندگی مردم، گفت: با وجود به سرعت قابل قبول پیشرفت طرح های نهضت ملی مسکن در اردکان، در عین حال باید اقدامات و پیگیری های لازم جهت تسریع در روند اجرای طرح صورت گیرد.

وی در ادامه به دغدغه های نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در خصوص زمین و مسکن اشاره و بر تشکیل کارگروهی با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری جهت تصویب طرح جامع این شهرستان در حداقل زمان ممکن تاکید کرد.

استاندار یکی از مزایای تصویب این طرح را، انجام برنامه ریزی های لازم متناسب با نیازهای آینده دانست.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش مصوبه سران قوا در خصوص افزایش حداکثر ۲۰ درصدی اجاره بها در شهرهای سراسر کشور را لازم الاجرا عنوان و تصریح کرد: اجرا نکردن این مصوبه توسط صاحبان خانه ها تخلف محسوب شده و قابلیت پیگیری از طریق مراجع قانونی را داراست.

وی ضمن انتقاد از شیب تند و نامتعارف نرخ اجاره و رهن مسکن، از تشکیل شورای حل اختلاف اصناف با حضور قاضی جهت صدور رای شکایات مطروحه خبر داد.

استاندار یزد در پایان با اشاره به احصای لیست خانه های خالی از سکنه یزد، گفت: لیست مذکور به منظور طی مراحل قانونی مربوط به اخذ مالیات از خانه های خالی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

فاطمی راهکار اساسی حل ریشه ای مسائل مربوط به مسکن را «تولید مسکن» بیان کرد و افزود: سهم استان یزد در تولید مسکن ساخت ۵۴ هزار مسکن در طول ۴ سال و براساس نیاز متقاضیان است که مسائل این حوزه با جدیت دنبال می شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..