لزوم نصب دوربین‌های نظارتی جدید در یزد

رئیس پلیس راهور استان: تجهیزات الکترونیکی استان متعلق به سال ۹۵ است و باید دوربین‌های نسل جدید جایگزین دوربین‌های قدیمی شود.

سرهنگ مهدی زارع گفت: دوربین‌های نظارتی در سال ۹۵ در استان نصب شد و کمترین میزان فوتی تصادفات در ۱۰ سال اخیر در یزد به ثبت رسید

وی افزود: همچنین با ثبت ۷۵ فوتی، رکوردی در سابقه راهنمایی و رانندگی استان زده شد که با توجه به استهلاک دوربین‌ها در سال ۹۹ فوتی‌ها به ۱۰۸ نفر رسید.

رئیس پلیس راهور تأکید کرد که تجهیزات الکترونیکی استان متعلق به سال ۹۵ است و باید دوربین‌های نسل جدید جایگزین دوربین‌های قدیمی شود تا کیفیت و کارکرد این تجهیزات افزایش یابد.

وی ادامه داد: پلیس راهور در خصوص بهره برداری از دوربین‌ها عمل می‌کند و شهرداری مسئول نصب و راه اندازی است و باید تعویض دوربین‌ها را در اولویت قرار دهد، اما به علت هزینه سنگین تجهیزات الکترونیکی در تامین هزینه خرید آن با مشکل روبروست.

زارع اظهار داشت: برخی از دوربین‌های سطح شهر به علت خرابی از دسترس خارج می‌شود بنابراین تعمیر و بهسازی سامانه مانیتورینگ و تجهیزات الکترونیکی باعث می‌شود آمار دقیقی از دوربین‌های سطح شهر موجود نباشد و شهرداری آمار تجهیزات الکترونیکی شهری را باید روزانه به روزرسانی کند.

رئیس پلیس راهور استان یزد گفت: کرونا در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ باعث کاهش ۳۰ درصدی تصادفات در استان شد که ارتباطی به عملکرد دوربین‌ها ندارد.

وی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت وجود خرابی دوربین‌های نظارتی در سطح شهر، به پلیس راهور اطلاع دهند تا در خصوص جمع آوری آن‌ها اقدام شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..