خبرهای دنیای خودرو در هفته ای که گذشت

به گزارش یزدی نیوزخودروها در حال تسخیر دنیای ما هستند، این روزها قدرتمندتر شده و برای حرکت به کمک انسان‌ها نیز نیازی ندارند. خود می‌رانند، سبقت می‌گیرند و پارک می‌کنند. از طرفی هرروز سریع‌تر و لوکس‌تر می‌شوند تا هیجان و رفاه را برای سرنشینان به همراه آورند. برای مرور اخبار خودرویی، این اخبار را بخوانید.

بنز در زمین گلف

جذابترین خبرهای دنیای خودرو در هفته ای که گذشت

 

به گزارش گروه خودروی عصر ایران در اوایل هفته گذشته،"مرسدس‌بنز استایل" از ماشین گلف "گاریا" رونمایی کرد. این خودروی اسپرت سه سال پس‌ از اینکه شرکت از هواداران خواسته بود، ایده‌شان را برای "خودروی گلفی برای آینده" ارائه دهند، ساخته‌شده است. البته این خودرو یک خودروی بدون راننده نیست. اما محصول نهایی مرسدس بنز که حاصل همکاری این شرکت با شرکت گاریا است، مجهز به تبلتی ۱۰٫۱ اینچی است که سرعت، میزان مصرف سوخت و کنترل‌های خودرو را نمایش می‌دهد.

خودروهای جدید ماه می در چین

جذابترین خبرهای دنیای خودرو در هفته ای که گذشت

در هفته گذشته، فاو Xenia R7، دانگ فنگ ۵۸۰، بیجینگ سنوا X35، جیلی امگراند GS، هایما V70 و گک ترامچپی GA8 به عنوان خودروهای جدید چینی در ماه می به جهان معرفی شدند. چین یکی از متنوع‌ترین بازارهای روی زمین است. این بازار همچنان در حال گسترش است و هر ماه مدل‌های جدیدی از خودرو را به جهان معرفی می‌کند.

حرکت خودران‌ها ممنوع!

یکی از خبرهای پر سر و صدای هفته گذشته در چین گذشت. براساس گزارش‌های جدید صنعت خودروسازی چین در حال همکاری با پلیس برای وضع مقررات جدیدی برای خودروهای خودران است و به خودروسازان گفته شده خودروهای خودران خود را تا زمان اجرایی شدن این مقررات وارد خیابان ها نکنند.

اعلام این موضوع چندان تعجب آور نیست زیرا خودروهای خودران پس از تصادف مرگبار تسلا مدل S مجهز به سیستم اتوپایلوت در ماه گذشته، تحت فشار قرار گرفته‌اند.

خودروهای احساساتی

جذابترین خبرهای دنیای خودرو در هفته ای که گذشت

اما ژاپنی‌ها که مهارت زیادی در ساخت ربات‌ها دارند و این روزها ربات‌ها را نیز با احساسات انسانی نمایش می‌دهند این بار در تلاشند تا خودروهای احساساتی را وارد بازار کنند.د شرکت ژاپنی "سافت‌بنک" در حال برنامه‌ریزی برای همکاری با هوندا برای پیشنهاد خود برای تکنولوژی خودروهاست. خودروهایی که علاوه بر صحبت کردن قادر خواهند بود احساسات راننده را درک کنند.

موتور پورشه برای بنتلی و آئودی

جذابترین خبرهای دنیای خودرو در هفته ای که گذشت

یکی از خبرهای روزهای قبل در خصوص موتور و سامانه‌های مولد قدرت خودروها بود. نسخه جدید موتور دو توربوشارژر ۴ لیتری V-8 در پورشه پانامرا، قرار است که در برخی از مدل‌های خاص بنتلی و آئودی نیز مورد استفاده قرار گیرد. این موتور جدید اولین بار در پانامرا توربو در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. پورشه موتورهای V-8 را از طریق کارخانه جدیدش در اشتوتگارت آلمان تأمین می‌کند.

جانشینی برای مک‌لارن F1

جذابترین خبرهای دنیای خودرو در هفته ای که گذشت

 

مدت‌ها است که علاقه‌مندان دنیای اتومبیل منتظر جانشین خودروی افسانه‌ای مک‌لارن F1 هستند؛ در هفته گذشته خبرهایی در این زمینه منتشر شد. به نظر می‌رسد مک‌لارن در حال ساخت جانشین این خودروی افسانه‌ای است.

ارتقاء باتری‌ها در تسلا

جذابترین خبرهای دنیای خودرو در هفته ای که گذشت

اما تسلا نیز با یک خبر پر هزینه در هفته گذشته در صدر قرار گرفت. مالکان تسلا رودستر هم‌اکنون می‌توانند خودروی اسپورت تمام الکتریکی خود را با مجموعه باتری‌های بهبود یافته که محدوده‌ی حرکتی ۵۴۷ کیلومتری را تأمین می‌کنند سفارش دهند. این تغییرات البته بیش از ۵ هزار دلار برای مالکان در قدم اول هزینه در برخواهد داشت.

اتوبوس های خودران‌ بنز در شهر

جذابترین خبرهای دنیای خودرو در هفته ای که گذشت

یکی از جالب‌ترین اخبار هفته گذشته آزمایش واقعی اتوبوس‌های خودران بنز در شهر آمستردام بود. از این اتوبوس‌ها در بلندترین خط حمل و نقل اتوبوس‌های سریع (BRT) در اروپا ارزیابی شد. این خودرو مسیر ۲۰ کیلومتری را به صورت کاملا خودکار با سرعت تقریبی ۷۰ کیلومتر در ساعت طی کرد و در هر ایستگاه توقف کرد. درها در ایستگاه های اتوبوس باز و بسته شدند و ارتباط با چراغ‌های راهنمایی و رانندگی کاملا حفظ شد. اتوبوس‌ها به خوبی موانع و حرکت عابرین را تشخیص داده و از برخورد با آنها اجتناب کردند.

جنرال‌موتورز در بریتانیا، بودن یا نبودن؟

جذابترین خبرهای دنیای خودرو در هفته ای که گذشت

پس لرزه‌های خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هنوز ادامه دارد و دنیای پیچیده وهماهنگ خودروسازی را تحت تاثیر قرار داده است.

در هفته گذشته بحث‌های زیادی در خصوص حضور جنرال موتورز در اتحادیه اروپا شکل گرفت. اخبار اخیر نشان می‌دهند که جدا از همه شرکت‌هایی که در بریتانیا به تولید خودرو مشغول هستند، جنرال موتورز به احتمال زیاد تأسیسات خود را به منطقه‌ای دیگر منتقل خواهد کرد. واکسهال در حال حاضر هاچ‌بک آسترا و ون ویوارو را در انگلستان می‌سازد اما طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته ریسک بالایی برای انتقال کارخانه به آلمان یا لهستان وجود خواهد داشت.

جعبه سیاه در خودران‌ها

جذابترین خبرهای دنیای خودرو در هفته ای که گذشت

در پی تصادف سامانه اتوپایلوت تسلا، یک تغییر نگرش کلی در سازندگان خودروهای هوشمند ایجاد شد. سازندگان خودروهای هوشمند خواستار گسترش سامانه های خودران با ضریب امنیت بالا بودند.

یکی از برنامه‌های آتی آلمان برای برطرف کردن نیاز خودروسازان ساخت یک دستگاه برای ضبط داده‌ها و اطلاعات در خودروهاست. این دستگاه که به جعبه سیاه معروف است.

 

 

 

 

 

 

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..