آشنایی با دعوتنامه اتریش

آشنایی با دعوتنامه اتریش

دعوتنامه اتریش از دسته مدارکی است که روند اخذ ویزا را آسان تر کرده و مطابق نامش شما را برای حضور در خاک کشور مقصد دعوت می کند. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که دعوتنامه ها به تنهایی برای مهاجرت یا خروج از کشور کافی نیستند و تنها یکی از مدارک و مراحل لازم برای اخذ ویزا به شما می روند. در ادامه این مطلب انواع دعوتنامه های اتریش و همچنین شرایط عمومی لازم برای اخذ آن برای شما معرفی شده است.

  • اطلاعات کلی دعوتنامه اتریش

اولین موردی که در تنظیم دعوتنامه اتریش باید به آن توجه داشته باشید، صداقت کافیست. در حقیقت شما باید هدف تان از سفر به کشور مقصد و اقامت در آن را به طور کامل و واضح توضیح دهید، زیرا در غیر اینصورت ریسک رد شدن درخواست تان بالا خواهد رفت. همچنین فرد ارسال کننده دعوتنامه و شخص دعوت شده نیز باید به سوالات مد نظر پاسخ داده و نباید در اطلاعات ارائه شده توسط آن ها، هیچ گونه تناقضی مشاهده شود. زمانی که برای مصاحبه حاضر می شوید نیز باید تمام حرف های تان مطابق اطلاعات درج شده در دعوتنامه باشد.

متقاضیان زیر  سال ۱۸ به علت آن که هنوز به سن قانونی نرسیده اند، تنها با در دست داشتن دعوتنامه اتریش قادر نخواهند بود که برای اخذ ویزا اقدام کنند و لازم است که یک رضایت نامه رسمی و محضری از سوی والدین به همراه تمکن مالی آن ها به سفارت ارائه شود.

  • انواع دعوتنامه های اتریش

کشور اتریش با توجه به هدف و نوع سفر دعوتنامه های متفاوتی دارد که در ادامه برای شما معرفی خواهد شد:

. دعوتنامه توریستی اتریش

اتریش یکی از مقاصد برتر گردشگریست که هر ساله افراد زیادی برای بازدید از آن روانه خاک این کشور می شوند و این نوع از دعوتنامه ها می توانند از سوی دوستان، اعضای خانواده یا آشنایان تان ارسال شده باشد. دعوتنامه توریستی نیز قواعد خاصی دارد که یکی از مهم ترین آن ها توضیح اطلاعات مربوط به هتل محل اقامت و مدت زمان سفر شماست. چنانچه مدارکی برای رزرو هتل ندارید، باید از شخص دعوت کننده بخواهید که مسئولیت اقامت شما را به عهده گرفته و مشخصات و آدرس کامل منزلش را در دعوتنامه ذکر کند.

. دعوتنامه کاری اتریش

چنانچه قرار است برای اهداف کاری در این کشور حضور پیدا کنید، باید دعوتنامه اتریش از نوع کاری را به سفارت ارائه دهید. در این دعوتنامه کارفرما باید شما را ضمانت کرده و مسئولیت تان را بر عهده بگیرد، به زبان ساده تر اگر شما رفتاری خلاف قوانین نشان دهید، کارفرما پاسخگوی اعمال شما خواهد بود و همین موضوع باعث شده تا صدور دعوتنامه های کاری بسیار سخت و حساس باشد.

. دعوتنامه تجاری اتریش

در صورتی که در یکی از گروه های زیر جای دارید، می توانید دعوتنامه تجاری دریافت کنید:

. بازرگانان و تاجرانی که قصد ملاقات با شرکای دیگر را دارند.

. افرادی که قصد سرمایه گذاری در اتریش دارند.

. کسانی که در این کشور شعبه تجاری دارند.

. افرادی که قصد دارند در جلسات کاری شرکت کنند.

. شرکت در کنفرانس ها و نمایشگاه هایی که در زمینه های مختلف کاری برگذار می شوند نیز با دعوتنامه تجاری ممکن خواهد بود.

. دعوتنامه نمایشگاهی اتریش

این گروه از دعوتنامه ها برای افراد زیر صادر می شوند:

. کسانی که در زمینه خاصی تحصیل کرده و قصد دارند با شرکت در نمایشگاه مربوطه اطلاعات شان را بالاتر ببرند.

. افرادی که با پرداخت هزینه، غرفه اجاره کرده و می خواهند محصولات شان را در دید عموم بگذارند.

. کسانی که در زمینه نمایشگاه مربوطه فعالیت داشته و با شرکت در آن می توانند کسب و کارشان را توسعه دهند.

. در آخر افرادی که از خریداران محصولات نمایشگاه هستند نیز می توانند برای شرکت در نمایشگاه و اخذ ویزا، دعوتنامه تجاری دریافت کنند.

. دعوتنامه تحصیلی اتریش

برای دریافت دعوتنامه اتریش از نوع تحصیلی پیش از هر چیز دیگری باید از موسسات، مراکز آموزشی یا دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرید. سپس از سوی دانشگاه دعوت نامه ای برای تان ارسال خواهد شد که به کمک آن می توانید برای اخذ ویزا اقدام کنید.

. دعوتنامه خویشاوندی اتریش

این نوع دعوتنامه همانطور که از نامش پیداست برای سفرهایی است که با هدف دیدار از از اقوام و خویشاوندان انجام می شوند. باید بدانید که در برخی از ویزاهای خاص ارائه دعوت نامه های خویشاوندی الزامی بوده و  شما بدون آن های نمی توانید برای دریافت ویزا اقدام کنید. چنانچه در این راه به کمک نیاز دارید، کارشناسان و تیم مجرب مجموعه “سفری دیگر” همواره برای یاری کردن شما در این مسیر همراه تان خواهد بود.

. دعوتنامه پزشکی اتریش

دعوتنامه پزشکی از دیگر انواع دعوتنامه هایی است که اگر فرد متقاضی به بیماری خاصی مبتلاست که باید در بیمارستان های اتریش درمان شود، می تواند برای اخذ آن اقدام کند. دعوتنامه پزشکی از سوی بیمارستان و مراکز مربوطه برای فرد ارسال سده و سما به کمک آن می توانید در خاک اتریش حضور پیدا کرده و روند درمانی بیمارتان را شروع کنید.

  • شرایط لازم برای ارسال دعوت نامه

. اندازه منزل فرد دعوت کننده باید به اندازه ای باشد که سایر اعضای خانواده را نیز جای دهد.

. امکان حمایت افراد دعوت شده را داشته باشد.

. بیمه پزشکی داشته باشد.

. گواهی دریافت حقوق ارائه کرده و این حقوق نباید از حداقل سقف تعیین شده توسط کشور اتریش کمتر باشد.

. فرد ارسال کننده باید اقامت دائم اتریش داشته باشد.

. همه مالیات هایش را در زمان تعیین شده پرداخت کرده باشد.

. چنانچه حمایت مالی افراد دعوت شده را به عهده دارد باید مدارکی جهت اثبات داشتن تمکن مالی نیز ارائه کند.

کلام پایانی

همانطور که گفته شد کشور اتریش با توجه به هدف شما از سفر، دعوتنامه های متفاوتی ارائه می کند که می توانید با دریافت آن ها، روند اخذ ویزای اتریش را راحت تر طی کنید. در این زمینه مجموعه “سفری دیگر” برای ارائه مشاوره های لازم و تعیین وقت سفارت و اخذ ویزا همواره آماده خدمت رسانی به شما خواهد بود.

بخش نظردهی بسته شده است..