اینوباس؛ سامانه سرویس هوشمند مدارس در یزد

سرویس هوشمند مدارس بر پایه فناوری‌های جدید در پارک علم و فناوری یزد راه اندازی می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز رفت و آمد دانش آموزان به مدارس و چالش‌های مرتبط با آن به ویژه در فصل ثبت نام و ایام آغازین مدارس، به عنوان یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های دانش آموزان، خانواده‌ها و مدیران مرتبط محسوب می‌شود.

امنیت، نظم و مدیریت هزینه سه مولفه اصلی و مورد انتظار خانواده‌ها از آموزش و پرورش، شهرداری، موسسات بخش خصوصی و سایر دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل و اطمینان بخشی این موضوع است.

مدارس نیز هر سال در کنار وظیفه اصلی خود یعنی برنامه ریزی برای تعلیم و تربیت، با حواشی و مشکلات متعددی در زمینه ارائه خدمات و سرویس مدارس روبرو هستند. این مسائل گاهی اینقدر متعدد و پیچیده می‌شود که در چند ماه شروع سال تحصیلی، ظرفیت زیادی از مجموعه را برای حل آن تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

شهرداری نیز به عنوان مهمترین نهاد حمل و نقل عمومی در کنار پلیس راهور، استانداری و فرمانداری به کمک کنترل قیمت و کیفیت ارائه سرویس در مدارس آمده و ساختار‌هایی حمایتی و تسهیلگر در این زمینه ایجاد می‌شود.

در چند سال گذشته با توجه به افزایش هزینه‌ها و حضور تاکسی‌های اینترنتی شاهد اخباری از گرانی و برخی اتفاقات نگران کننده برای دانش آموزان بوده ایم تا جایی که عدم تمایل خانواده‌ها و مدارس به تشکیل سرویس مدارس نتیجه ترافیک سنگین، آلودگی‌های زیست محیطی را رقم زده و از دیگر سو همه گیری کرونا و شرایط متفاوت فعالیت مدارس نیز این مسئله را تشدید کرده است.

اینوباس؛ سامانه سرویس هوشمند مدارس به عنوان محصول شرکت دانش بنیان آسام پرداز ایساتیس مستقر در پارک علم و فناوری یزد به دعوت کمیسیون هوشمند شورای اسلامی شهر یزد و با همکاری سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد، بررسی‌های لازم را برای حل مشکلات سرویس مدارس با همراهی کارشناسان مرتبط در سال ۱۴۰۰ شروع کرد.

پس از پایان بررسی‌های زیرساختی، مراحل تحقیقاتی و طرح محصول اینوباس سرویس هوشمند مدارس در جلسه شورای آموزش و پرورش مطرح شد که موافقت اعضا را برای کاهش و حل مسائلی همچون، دغدغه‌های فرآیند حضوری، پرداخت هزینه سرویس، سرویس بندی، جذب راننده و موسسه و نظارت بر سرویس‌ها با استفاده از دانش روز و فناوری همراه بود.

با دستور مستقیم استاندار یزد و حمایت مجموعه شهرداری، اداره کل آموزش و پرورش و پارک علم و فناوری یزد، سامانه اینوباس را به صورت رایگان در اختیار تمامی مدارس شهر یزد قرار می‌دهد تا بدون مراجعه حضوری خانواده‌ها به مدرسه و با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، تمامی سرویس بندی‌ها و جذب رانندگان از طریق این پلتفرم در سال تحصیلی پیش رو بصورت پایلوت انجام شود.

 

مدارس و خانواده‌ها می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از این سامانه در هوشمند سازی مدارس خود با شماره تلفن‌های ۰۳۵۳۷۲۸۴۸۱۱، ۰۳۵۳۷۲۸۴۸۱۲، ۰۹۹۱۶۶۸۶۶۰۳، ۰۹۹۱۶۶۸۶۶۰۴ واحد پشتیبانی «اینوباس» تماس حاصل کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..