رئیس شورای شهر:

سابقه خوبی از پیمانکاران پروژه‌های فرهنگی یزد نداریم

رئیس شورای شهر یزد گفت: در استان یزد سابقه و خاطره خوبی از پیمانکاران پروژه‌های فرهنگی نداریم، گاهی حتی یک پروژه نزدیک به ۲۰ سال به طول می‌انجامید، اما به بهره‌برداری نمی‌رسید.

به گزارش یزدی نیوز، عزیز الله سیفی در مراسم آغاز عملیات عمرانی پردیس سینمایی آسمان یزد اظهار داشت: تأثیری که فعالیت‌های فرهنگی بر جامعه می‌گذارد بسیار بالا است، شاید امروز دیدن یک فیلم سینمایی به اندازه خواندن چندین جلد کتاب تأثیرگذار باشد.

وی افزود: هنر، به ویژه در حوزه تئاتر و فیلم سینمایی به حدی بر روح و روان انسان تأثیر می‌گذارد که به وسیله آن می‌توان به راحتی در حوزه فرهنگ‌سازی اقدام کرد.

رئیس شورای شهر یزد به تأثیرگذاری فیلم مختار در معرفی قیام حضرت امام حسین (ع) و اهداف آن اشاره و بیان کرد: هرچقدر بتوانیم در تمام ابعاد فعالیتمان کارهای هنری را دخیل کنیم، تأثیرگذاری فعالیت‌هایمان بسیار بیشتر می‌شود.

سیفی با بیان اینکه هنوز نتوانستیم تاریخ بزرگ اسلام، دین و زندگی اولیای‌مان را به تصویر و فیلم بکشیم تا بهترین الگوها را به مردم معرفی کنیم، تصریح کرد: طی سال‌های اخیر حوزه هنری و وزارت ارشاد کارها و آثار خوبی را تولید کرده یا در حال تولید آن هستند که اقدامات بسیار خوب و مبارکی است، اما به تصویر کشیدن عمومی این آثار نیازمند پردیس‌های بزرگی است و امروز ساخت یکی از فاخرترین این پردیس‌ها در یزد آغاز شد.

وی ادامه داد: در استان یزد سابقه و خاطره خوبی از پیمانکاران پروژه‌های فرهنگی نداریم، گاهی حتی یک پروژه نزدیک به ۲۰ سال به طول می‌انجامید، اما به بهره‌برداری نمی‌رسید.

سیفی بیان کرد: در حال حاضر در شهر یزد پروژه‌های مختلف فرهنگی داریم که سال‌های سال به حال خود رها شده‌اند در حالی که شاید تنها با چند میلیارد تومان این پروژه‌های عظیم به بهره‌برداری برسد.

وی با گلایه از تعیین تکلیف نشدن این پروژه‌ها افزود: گاهی برای بعضی پروژه‌ها اعتبارات بسیار زیادی توسط دولت در نظر گرفته می‌شود در حالی که با همین میزان اعتبار می‌توان تعداد بسیار زیادی پروژه فرهنگی را در یزد به بهره‌برداری رساند.

سیفی گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد برای اجرایی و نهایی شدن پردیس سینمایی آسمان یزد نهایت همکاری را انجام می‌دهند و درخواستمان از حوزه هنری این است که بر اساس زمان‌بندی اعلام شده پروژه را جلو ببرد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..