با پیگیری‌های ایسنا انجام شد؛

درهای پارک شادی یزد باز شد اما انتظارات برآورده نشد

پس از کش و قوسهای فراوان و پیگیری‌های رسانه‌ای، درهای پارک شادی یزد بار دیگر به روی مردم گشوده شد ولی تغییرات ایجاد شده انتظار مردم و رسانه‌ها بعد از مدتها انتظار بازگشایی مجدد آن را برآورده نکرد.

آبان ماه سال گذشته بود که به دنبال تعطیلی چند ساله و متروکه شدن بزرگ‌ترین و محبوب ترین پارک بازی مکانیزه کودکان در شهر یزد با عنوان «پرکشیدن شادی از پارک شادی» در این خبرگزاری منتشر و پس از بازنشر فراوان آن در فضای مجازی، سرآغاز یک مطالبه‌گری عمومی از مسئولان شهرداری در خصوص بازگشایی و تجهیز این پارک توسط آحاد مردم شهر شد.

البته در ابتدا تنها بخش‌های از فضای سبز پارک از آن تفکیک و تبدیل به مبلمان شهری و پیادرو شد؛ اقدامی که شهردار، بعدها آن را با افتخار، طرحی ادامه‌دار برای ایجاد فضاهای شهری بیشتر برای استفاده شهروندان در آینده خواند.

به هر حال پس از گذشت هشت ماه و کش و قوس‌های فراوان و تحقق نیافتن وعده‌های متعدد متولیان امر در شهرداری که با ذکر دلایلی از جمله نبود سیمان و وقوع سیل‌های اردبیشهت ماه و مرداد ماه یزد، طی این مدت نیز محقق نشد، بالاخره پنجشنبه هفته گذشته درهای این پارک با برخی حواشی، بدون برنامه رسمی به روی مردم باز شد.

مردم و رسانه انتظار داشتند که پس از بازگشایی درهای این پارک نوستالژی، با پارکی تجهیز و مدرن شده به بهترین وسایل بازی و شکل و شمایلی جدید مواجه شوند تا این پارک بتواند محلی برای گذراندن اوقات فراغت مردمی باشد که شهرشان سراسر فاقد مکان‌های تفریحی است و تنها نشستن وسط میادین در شب‌های تابستان در هیاهوی تردد خودروها، پس از سالها دوباره جزو تفریحاتشان به حساب می‌آید اما در واقعیت وسایل بازی این پارک کوچکترین تغییر و تجهیزی که نشده است هیچ، حتی چند وسیله بازی همانند منوریل و استخر توپ کودکان و برخی دیگر نیز به طور کامل و حتی بخش عمده‌ای از فضای سبز پارک نیز حذف شده است.

البته تنها آنچه که در تغییرات و تحمل هشت ماه انتظار مردم و رسانه‌ها از این طرح هویداست؛ نصب سنگ فرش، طراحی و ساخت چای خانه سنتی، طراحی دوربین‌های نظارتی و از این دسته اقدامات با صرف اعتباری بالغ بر ۱۹۳ هزار میلیارد ریال است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..