امام جمعه یزد:

ارتباط با قرآن و عمل به آن گسترش یابد

امام جمعه یزد ابراز امیدواری کرد در جامعه به ویژه نسل جوان، ارتباط با قرآن و عمل به آن گسترش یابد.

آیت الله «محمدرضا ناصری» در مراسم سی و یکمین دوره مسابقات جامع قران کریم مدارس علوم و معارف اسلامی شهید مطهری سراسر کشور در استان یزد، با اشاره به ارتباط بیشترنسل جدید با قرآن، اظهار کرد: همواره کودکان و نوجوانان با انس گیری با قرآن در زمان کودکی و بهره‌گیری از آن در زمان بزرگسالی، خدمت کننده به قرآن و نظام جمهوری اسلامی ایران بودند و امید است در جامعه به ویژه نسل جوان، ارتباط با قرآن و عمل به آن گسترش یابد.

وی افزود: نظام آموزشی کشور همواره نیازمند آموزش و پرورش محصلانی است که متدین و خداشناس باشند و باید این اصل مهم در نظام آموزشی کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه یزد با تاکید بر اهمیت تدین و خداشناسی در شکل‌گیری شخصیت متعالی انسانی، تصریح کرد: کودکان این سرزمین نیاز دارند که از ابتدای شروع دوره آموزشی خود، اصول اصلی و بنیادی همچون تشخیص خوب از بد، پرورش قدرت تصمیم گیری، تفکر و تدین را یاد بگیرند.

وی افزود: در سیستم آموزشی کشور، فقدان و عدم وجود برخی از مسائل بنیادی به شدت به چشم می خورد و نیاز است که تغییر و تحولات اساسی در این زمینه صورت گیرد تا آموزش کودکان در بدو ورود به دوره تحصیلی به درستی صورت بگیرد.

امام جمعه یزد استحکام هویتی و شخصیتی را اساسی ترین و مهمترین فاکتور وجودی هر شخص دانست و تصریح کرد: نظام آموزشی کشور باید به گونه ای باشد تا هویت و شخصیت فرزندان کشور را به درستی و بر اساس فرهنگی ایرانی – اسلامی استحکام ببخشد و کودکان این سرزمین بدانند که هویت هر فرد، معرف آن شخص است و باید نسبت به پرورش هویتی خود با جدیت عمل کرده و از الگوپذیری نادرست از برخی از شخصیت های ساخته شده اجتناب کنند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از دفتر امام جمعه یزد، ناصری عنوان کرد: آموزش و پرورش باید به گونه ای عمل کند که قوه تحلیل و تفکر را پرورش دهد و دانش آموز را پرسشگر و جویا تربیت کند، زیرا شخص جویای علم در نهایت می تواند به تولید علم و انجام پژوهش های فاخر کمک کند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..