درخشش دانشجویان علوم پزشکی یزد

به گزارش یزدی نیوزمعاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ظرفیت علمی و آموزشی دانشگاه‌های استان یزد از اختصاص عنوان دانشجوی نمونه کشوری به سه تن از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد.

 محمدرضا رحیمی با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین جشنواره دانشجویان نمونه وزارت بهداشت، اظهار کرد: از مجموع ١٣ دانشجوی منتخب وزارت بهداشت، سه دانشجو از دانشگاه علوم پزشکی یزد، در این جشنواره خوش درخشیدند.

وی ایجاد فضای رقابت علمی، پژوهشی و فرهنگی را از جمله اهداف جشنواره سالانه دانشجویان نمونه وزارت بهداشت  دانست و بیان کرد: برگزاری این چنین برنامه‌های علمی و آموزشی نقش مهمی در ارتقای سطح کمی و کیفی دانشجویان ایفا می‌کند.

 معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اعزام ۱۶ دانشجو از سوی علوم پزشکی یزد به وزرات بهداشت گفت: زهرا درخشان دانشجوی مقطع دکترای رشته بهداشت محیط، زهرا سرافراز دانشجوی دستیاری ENT و امیر حسین جعفری مهدی آباد دانشجوی مقطع دکترای حرفه‌ای، عنوان دانشجوی نمونه را در این دوره از مسابقات به خود اختصاص دادند.

رحیمی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی یزد تنها دانشگاهی است که از سال ٨٧ تاکنون، به صورت مداوم و همه ساله دانشجویان نمونه زیادی را روانه این رویداد علمی کرده است.

وی تصریح کرد: از مجموع ٥٨ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی، دانشجویان نمونه هفت دانشگاه در این جشنواره معرفی و تجلیل شدند و دانشگاه‌های علوم پزشکی یزد و تبریز هر کدام با سه دانشجوی نمونه در صدر قرار گرفتند.

این مقام مسؤول در پایان خاطرنشان کرد: به علت کاهش سهمیه وزارت بهداشت در انتخاب دانشجوی نمونه امسال، علی رغم سوابق علمی درخشان دانشجویان دانشگاه، امکان معرفی برخی دیگر از دانشجویان فراهم نشد.

گفتنی است؛ در حال حاضر پنج هزار و ۳۰۰ دانشجو در رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاه علوم پزشکی یزد مشغول تحصیل هستند.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..