آزادی ۸ محکوم مالی یزد همزمان با سفر رییس قوه قضاییه به استان

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی 8 محکوم مالی جرائم غیر عمد همزمان با سفر رییس قوه قضاییه به استان یزد خبر داد.

«سید مسعود عظیمی» با اعلام این خبر گفت: همزمان با سفر حجت الاسلام و المسلمین «غلامحسین محسنی اژه ای» رئیس قوه قضاییه کشور به استان یزد، تعداد هشت زندانی جرائم غیر عمد به همت ستاد دیه استان و کمک نیکوکاران یزدی از زندانهای استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

وی ادامه داد: به مناسبت دوازدهمین سفر استانی رئیس قوه قضاییه از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، شاهد آزادی هشت زندانی از زندان بودیم که همگی افراد مستحقی بودند که به دلایل غیر عمد و تنها به دلایل محکومیت‌های مالی در زندانها به سر می‌بردند و بخشی از مبلغ بدهی را خود مددجو فراهم کرده و بخش دیگری از این مبلغ را خیرین با کمک ستاد دیه فراهم و زمینه آزادی آنها را از زندان فراهم شد.

این مسئول ادامه داد: بدهی این مددجویان مبلغ ۱۷ میلیارد و ۴۴۱ میلیون ریال بود که مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۸۲ میلیون ریال توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت‌مندانه اخذ شده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ شش میلیارد و ۶۵۹ میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این هشت نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

عظیمی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کارکنان ستاد دیه استان و اعضاء شورای حل اختلاف مستقر در زندان در خصوص اخذ گذشت ازشکات پرونده‌ها، گفت: از این تعداد آزادی تعداد هفت محکوم مالی و یک محکوم پرداخت نفقه بودند که از این تعداد یک محکوم مالی زن و مابقی مرد بودند که با کمک نیکوکاران و خیرین گرامی استان از زندان آزاد شدند.

این مسئول در پایان گفت: آزادی کلیه این مددجویان در ماه صفر و با اجرای پویش «قدم قدم تا آزادی» بود و این پویش تا پایان ماه صفر در استان ادامه خواهد داشت و نیکواران و خیرین می‌توانند نذورات و کمک های خود را جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به ستاد دیه استان اهدا کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..