تاکید عارف بر احیای شورای پشتیبانی استان یزد در پایتخت

به گزارش یزدی نیوزهفدهمین شماره از نشریه تدبیرآینده با اعلام خبر مهمی منتشر شد. خبرآنکه دکتر عارف در نشست با یزدی تباران در تهران خواستار احیای شورای پشتیبانی استان در پایتخت شده تا مسائل کلان استان در سطح ملی پیگیری شود.

در سرمقاله تدبیرآینده، مباحث مرتبط با خشکسالی در یزد و پدیده مهاجرت مورد تاکید قرار گرفته و بر طراحی مدل توسعه استان با توجه به وضع موجود تصریح شده است.
در این یادداشت آمده: آمار بارندگی های سال آبی گذشته نشان می دهد که یزد بدترین شرایط خشکسالی را در میان استان های کشور دارد. هرچند تا حدودی مُسَکّن «خط اول انتقال آب» که خود با چالش های بزرگی روبروست، سبب شده که خیلی از شهروندان بحران خشکسالی را حس نکنند، معهذا آنان که با مناطق کوهستانی و روستایی سروکار دارند بخوبی این بحران را با دیدن باغات و درختان کهنسال خشک شده، حس کرده اند.
نکته نگران کننده دیگری که این روزها مشاهده می شود، بیکاری جوانان تحصیلکرده از یک سو و حجم گسترده مهاجرت ها از استان های شمال شرق و جنوب شرق به استان برای تصدی امور کارگری ساده از سوی دیگر است. پدیده ای که از قلب شهرها (بافت تاریخی) تا اقصی نقاط روستایی استان امتداد دارد. امید است دستگاه برنامه ریزی و آمار استان این مسئله را دقیقا بررسی و گزارش های لازم را برای اتخاذ راهبردهای مناسب به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارائه نمایند.
بی شک برنامه ریزان و مدیران ارشد استان باید با درک واقعی از شرایط موجود، مدل توسعه استان را به نحوی طراحی کنند تا با یاری خدا و مشارکت همه مردم به ویژه در مدیریت مصرف آب، آینده استان در هاله ای از ابهام قرار نگیرد.


تدبیرآینده در ادامه مصاحبه های خود، در این شماره به سراغ سیدحمید کلانتری استاندار اسبق یزد رفته و کارنامه ۴۰ ساله وی را در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مرور کرده است.
کلانتری که ۱۱ سال از استانداری وی در یزد می گذرد، معتقد است یزد همچنان نیازمند توسعه مدیریت است و در این رابطه نیازمند کار جدی است.


ماهنامه تدبیرآینده، به مراسم یزدی ها در تهران و یزد هم پرداخته و گزارشی از این مراسم ارائه کرده است. مراسم نخست، افطاری یزدی های مقیم تهران در موسسه اطلاعات بود که در آن حجت الاسلام معزالدینی به سخنرانی پرداخت و از تلاش های دکتر عارف در دهه های مختلف تجلیل شد.
مراسم دوم، عید دیدنی یزدی ها در تهران بود که در آن مراسم، دکتر عارف بر احیای شورای پشتیبانی استان تاکید می کند و می گوید این شورا با حضور مسئولان استان، نمایندگان، نخبگان و… احیا شود و مسائل مهم استان در پایتخت در قالب آن پیگیری شود.
وی، علی اکبر اولیاء نماینده مردم یزد در مجلس هشتم را مسئول راه اندازی آن اعلام کرده است.
مراسم سوم، نشست سالانه کانون یزدی تباران در یزد بود. مراسمی که در آن یاد سرکار خانم فاطمه خاتمی گرامی داشته شد.
تدبیرآینده، همچنین در مقاله ای به پدیده نزاع در بین شهروندان یزدی پرداخته و در ادامه گزارشی از برگزاری مجمع جهانی اسلام ارائه نموده است.


این نشریه، در بخش دیگری فعالیت های بین المللی دانشگاه یزد را منعکس کرده و نوشته: فعالیت برون مرزی و ارتباطات بین الملل در دستگاه های اجرایی استان بطور سازمان یافته دنبال نمی شود. که این مهم، معلول نبود دانش لازم است تا کمبود اعتبارات.
این ماهنامه فرهنگی اقتصادی، به مراسم یادمان سیدعبدالعظیم پویا و شهید محمد منتظرقائم و مرحوم دکتر رادی پرداخته و یادداشتی را از محمدحسن خورشیدنام معاون وقت سیاسی استانداری در سوگ امیر سرتیپ طائفی منتشر کرده و یاد مرحوم دکتر ضیاء ا… بوترابی را گرامی داشته است.


تدبیرآینده در صفحه دین و سیاست خود، سخنان حجت الاسلام و المسلمین معزالدینی در روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان را بعنوان دریچه ای برای شناخت دوباره از علی ابن ابیطالب درج کرده و از قول این خطیب شهیر نوشته است: علی ابن ابیطالب (ع) هیچ کس را حتی برای جنگ وادار نکرد و مجبور نساخت.


ماهنامه تدبیرآینده، در پایان همزمان با آغاز بکار مجلس دهم رزومه ای از نمایندگان جدید استان منتشر کرده و آنان معرفی کرده است. در این رابطه لازم به ذکر است که مشارکت مردم استان در انتخابات مجلس دهم به ۷۴ درصد که در ادوار ده گانه مجلس، دومین میزان مشارکت بالا بحساب می آید. این انتخابات ویژگی دیگری هم داشت و آن افزایش نصاب رای کاندیدای پروز در حوزه یزد به بیش از ۱۰۰ هزار رای بود.

بخش نظردهی بسته شده است..