دبیر هیات شمشیربازی یزد مطرح کرد؛

یزد میزبان کمپ بین‌المللی شمشیربازی/خیز بلند شمشیربازی یزد برای مسابقات آسیا

دبیر هیئت شمشیربازی استان یزد ضمن تشریح اقدامات و دستاوردهای سه ماهه این هیات ورزشی، از میزبانی یزد در برگزاری المپیاد استعدادهای برتر شمشمیربازی کشور در اواخر شهریورماه جاری خبر داد.

«مسعود فتوحی»در جمع خبرنگاران گفت: برای اولین‌بار در استان یزد، کمپ بین‌المللی تمرینات شمشیربازی با حضور تیم ملی اصلی کشور عراق به میزبانی تیم‌ملی امید کشورمان در یزد در حال برگزاری است.

وی با بیان این که این کمپ از پنجم شهریور ماه آغاز شده و تا فردا ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: در قالب برگزاری این کمپ، امروز یک تورنمنت با حضور دو تیم از کشور عراق، دو تیم از تیم‌ملی ایران و یک تیم از استان یزد با حضور ۲۴ شمشیرباز در یزد برگزار خواهد شد.

فتوحی خاطرنشان کرد: تیم ملی عراق روز جمعه یزد را به مقصد اصفهان ترک خواهد کرد و به‌ همراه تیم ملی زیر ۲۳ سال شمشیربازی کشورمان در رقابت‌های جهانی اسلحه سابر که با حضور کشورهایی از ترکیه، عراق، گرجستان، پاکستان و کشورمان برگزار خواهد شد، شرکت می‌کند.

مربی تیم ملی کشورمان با اشاره به برگزاری مسابقات انتخابی شمشیربازی استان جهت اعزام به مسابقات کویت اعلام کرد: در حال‌حاضر دو یزدی شامل «شهریار گلزار فر» و «علیرضا خانی» در تیم‌ ملی کشورمان برای این مسابقات قرار دارند.

وی گفت: در راستای انتخاب تیم اعزامی کشورمان به مسابقات کویت، هفته گذشته یک دوره مسابقه انتخابی با حضور بیش‌ از ۴۸ ورزشکار برگزار شد که طی آن ۱۲ شمشیرباز منتخب شدند و در مسابقات انتخابی جمعه، هشت نفر از این میان آنها برگزیده و در مرحله بعد نیز قبل‌ از مهرماه چهار نفر برای حضور در مسابقات کویت نهایی خواهند شد و این روند در تمام بخش‌ها و سه اسلحه‌ها جریان دارد.

وی در مورد اقداماتی که طی سه ماه فعالیت این هیئت ورزشی در دوره جدید صورت‌ گرفته است نیز گفت: در همین راستا طی برگزاری جلسه هم‌اندیشی با خانواده بزرگ شمشیربازی استان اعم از پیش‌کسوتان تا جوانان ضمن استفاده از نظرات این افراد از ۱۰ نفر از آن‌ها تقدیر شدند.

وی نوسازی تجهیزات شمشیربازی مستهلک‌شده از سال‌های گذشته و برگزاری مسابقات قهرمانی استان در تمامی رده‌های سنی که منجر به توزیع ۴۸ مدال شد، از دیگر این اقدامات بوده‌ است.

دبیر هیات شمشیربازی استان در ادامه اظهار کرد: در حال‌ حاضر ۲۴ شمشیرباز مرد و زن از استان یزد در مسابقات انتخابی کشور حضور دارند که تاکنون پنج مدال آن‌ها قطعی‌ شده و امیدواریم امشب این تعداد به هفت مدال افزایش یابد.

وی با اشاره به تشکیل تیم‌ ملی چادرملو برای شرکت در لیگ برتر شمشیربازی کشورمان با حضور تمامی مربیان یزدی و ۹۰ درصد بازیکن بومی، گفت: این نماینده استان دایه قهرمانی در این رقابتها را دارد تا به‌ عنوان نماینده کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا حضور یابد.

وی افزود: از دیگر اقدامات هیئت استان، راه‌اندازی هیئت شمشیربازی شهرستان مهریز است که بدین‌ ترتیب پنج شهرستان استان دارای هیات شمشیربازی هستند و به‌ زودی این هیات در شهرستان تفت نیز برگزار دایر خواهد شد.

وی با اشاره به راه اندازیهایت شمشیربازی مهریز، گفت: در همین راستا استعدادیابی ورزشکاران در شهرستان مهریز با حضور ۲۰۰ نوآموز در بیستم شهریور ماه شروع خواهد شد.

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات تشکیل‌شده در این هیئت ورزش، تشکیل کمیته‌های ورزشی اعم از کمیته مربیان، کمیته داوران، کمیته استعدادیابی، کمیته آموزش و کمیته‌های دیگر برای اولین‌بار در استان است.

فتوحی در پایان از اهم دستاوردهای سه‌ماهه گذشته شمشمیربازی استان در عرصه‌های بین‌المللی به کسب مدال برنز آسیا و مدال طلای مسابقات هم‌بستگی کشورهای اسلامی اشاره کرد.

وی اعلام کرد: استان یزد به‌ دنبال رایزنی‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان و اعتماد ریاست فدراسیون شمشیربازی در ۲۷ شهریور ماه سال جاری میزبان برگزاری المپیاد استعدادهای برتر کشور در اسلحه‌های مختلف شمشیربازی خواهد بود.

فتوحی همچنین از برگزاری کلاس بین‌المللی اسلحه فلوره در شهرستان اردکان در اواخر مهرماه امسال خبر داد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..