راه اندازی تعاونی‌ها بانوان با امتیازات ویژه در یزد

استاندار یزد: باید ظرفیت اشتغال بانوان متناسب با بوم استان تدوین شود.

به گزارش یزدی نیوز، مهران فاطمی در نشست ساماندهی امور جوانان با اشاره به اینکه بخشی از افزایش نرخ بیکاری استان یزد به دلیل بیکاری بانوان است، گفت: باید ظرفیت‌های اشتغل بانوان متناسب با بوم استان یزد و فرهنگ زنان یزدی دنبال شود و در کوتاهترین زمان ممکن نقشه راه تدوین شود.وی افزود: حوزه‌های مشاغل خانگی، اقتصاد دیجیتال، گردشگری و شرکت‌های دانش بنیان از جمله حوزه‌هایی است که می‌توانیم در آن برای بانوان اشتغال ایجاد کنیم و فضای کسب و کار را به این سمت و سو ببریم.

استاندار یزد گفت: همچنین قرار است تعاونی‌های بانوان با امتیازات ویژه در استان راه اندازی شود و تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ نیز به سمت اشتغال بانوان برود.

فاطمی در خصوص تسهیلات ازدواج زوج‌های جوان هم اظهار داشت: در سال گذشته، ۱۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به جوانان پرداخت شده است.

وی درباره تخلفات برخی بانک‌ها در امهال تسهیلات گفت: در برخی شعب بحث ضامن‌های غیرمتعارف مطرح شده بود که بررسی و تذکرات لازم داده شد.

استاندار تصریح کرد: به طور جد، مسئله وام ازدواج را در استان دنبال می‌کنیم و سعی داریم بهترین شرایط را برای اعطای وام‌ها فراهم کنیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..