رئیس سابق ستاد نماز استان یزد درگذشت

نماینده ولی فقیه در استان یزد و مدیر حوزه‌های علمیه کشور درگذشت رئیس سابق ستاد نماز استان را تسلیت گفتند.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین نبی پور که مسئولیت ستاد اقامه نماز استان را در سال‌های گذشته برعهده داشت، پس از سال‌ها تحمل بیماری دارفانی را وداع گفت.

نماینده ولی فقیه در استان با صدور پیامی ارتحال این فقید را تسلیت گفت و افزود: درگذشت عالم بزرگوار و روحانی قرآن پژوه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین نبی پور رضوان الله علیه را به مردم شریف استان یزد و خانواده و فرزندان گرامی ایشان تسلیت می‌گویم.

آیت الله محمدرضا ناصری افزود: این روحانی و خطیب گرامی سال‌ها در اشاعه فرهنگ نماز و بیان معانی و مضامین عالیه آن و ترویج قرائت قرآن و تفاسیر آیات نورانی آن همت گماشت و دعای همیشگی اش این بود که خداوند ما را با نماز محشور فرماید. اگرچه بیماری اجازه نداد مومنین از کلام دلنشینش بهره بیشتری ببرند لکن آنچه را به اهلش یاد داد در ضمیر مخاطبانش ماندگار خواهد ماند.

وی ادامه داد: از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم آن فقید سعید را با نماز محشور و درجاتش را متعالی گرداند و به خاندان مکرم بویژه همسر فداکارش که سال‌ها خود را در رنج بیماری آن مرحوم شریک دانست، صبر جمیل و اجر جزیل عطا فرماید.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور نیز در پیام تسلیتی که بدین مناسبت منتشر کرد، نوشت: خبر ارتحال روحانی شجاع و پارسا و مجاهد مرحوم حضرت حجة الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ حسین نبی پور قدس الله سره الشریف بسیار سنگین و ناگوار بود، آن فقید سعید از پیشگامان دلیر در مبارزه با طواغیت و ستمگران و از پیشتازان نهضت و انقلاب اسلامی بشمار می‌آمد و درراه خدمت به اسلام عزیز و انقلاب اسلامی و مردم شریف مرارت و دشواری‌های زیادی تحمل کرد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: وی پس از تحصیلات علوم اسلامی درقم و نیل به مقامات علمی و اخلاقی، به نقاط گوناگون کشور سفر و با مهاجرت به نائین و میبد و یزد سرچشمه نیکی‌ها و برکات فراوان گشت و برمسند رفیع خطابه و وعظ و منبر و نیز خطبه‌های نمازجمعه میبد خوش درخشید و نورافشانی کرد.

وی اظهار داشت: آن خطیب توانا از فضیلت‌های اخلاقی فراوانی برخوردار بود و زهد و وارستگی از زخارف دنیایی و زبان صریح و گویای حق و تواضع در برابر مردم و انس با مستضعفان و دلسوزی برای محرومان و دیگر خصلت‌های انسانی و الهی در سبک زندگی ایشان نمایان بود و برای نسل جوان و همه حوزویان و دانشگاهیان الگو بود و نهایتاً با پرونده‌ای پاک و پربار و پس از تحمل رنج بیماری در سال‌های اخیر، به لقای معبود و محبوب خود شتافت.

امام جمعه میبد ادامه داد: درگذشت آن فقید سعید را به مردم شریف و روحانیت ارجمند میبد و یزد و همه دوستان و علاقمندان به ایشان و خاندان نبی پور و خانواده‌های وابسته و اخوان محترم و آقازادگان گرامی و داماد‌های ارجمند بویژه به همسر صبور و شکیبا و خدوم و پرهیزکار آن عزیز سفرکرده تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و علو درجات آن فقید سعید و شکیبایی و پاداش نیک الهی را برای بازماندگان محترم از خداوند مهربان خواستارم وامیدوارم مردم شریف و جوانان عزیز در پاسداشت مقام والای این چهره پاک و خادم مردم ودین و آیین پرشور و با شکوه مشارکت نمایند.

گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین نبی پور از روحانیون نامی خطه میبد بود که تحصیلات دینی را در حوزه علمیهٔ یزد آغاز کرد و مقدمات ادبیات و بخشی از سطح را در آن حوزه فراگرفت و سپس برای تکمیل تحصیلات و وصول به مراتب عالی علمی راهی حوزه علمیه قم شد.

وی در دوران مبارزات مردم علیه رژیم شاه، در اماکن مختلف به ایراد سخنرانی‌های تند در جریان تظاهرات و راهپیمایی‌های مردمی پرداخت و بعد از پیروزی انقلاب نیز مسئولیت‌هایی در جهاد و نهضت سوادآموزی میبد و یزد و همچنین ستاد اقامه نماز یزد بر عهده داشت.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..