افتتاح فاز اول فیبر نوری در یزد

فاز اول فیبر نوری شامل ۳۰ کیلومتر با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد تومان با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسید.

به گزارش یزدی نیوز، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: در راستای برنامه راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت مردمی سیزدهم مبنی بر توسعه شبکه ملی اطلاعات و فیبر نوری، در سال گذشته با ابتکار استاندار محترم در طرح‌های اقتصاد دیجیتال سند تحولی “یزد نوین” تبدیل شهر میراث جهانی یزد به شهر تمام فیبر نوری به منظور توسعه حوزه‌های فناوری و گردشگری مورد درخواست و تاکید قرار گرفت.

محمدرضا پاکدل افزود: پس از واگذاری طرح شهر یزد توسط سازمان تنظیم مقررات به شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات و تفاهم انجام شده در استفاده از ظرفیت مسیر‌های فیبر نوری شهرداری، عملیات اجرایی طرح در شهر یزد با سرعت بیشتر و هزینه کمتر پیش رفت.

وی تصریح کرد: امروز فاز اول فیبر نوری شامل ۳۰ کیلومتر با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد تومان برای پوشش دسترسی ۳۰ هزار خانوار و کسب و کار به سرویس اینترنت پرسرعت ثابت به بهره برداری رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ادامه داد: همچنین با امضای تفاهم نامه بین شهرداری یزد و شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات، فاز دوم طرح برای پوشش ۳۰ هزار دسترسی دیگر آغاز و تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

پاکدل گفت: ارائه سرویس ftth توسط دو اپراتور پیشگامان و مخابرات در یزد، زمینه دسترسی به شبکه سرویس بکیفیت و رقابتی را فراهم خواهد کرد و علاوه بر این، با کاهش فشار روی سرویس موبایل، کیفت ۴G هم بهبود خواهد یافت.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..