بهره برداری فاز اول پروژه ملی فیبر نوری پیشگامان در شهر یزد

30 کیلومتر فیبر نوری با امکان دسترسی کاربر نهایی به سرعت بیش از ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه در فاز نخست پروژه ملی FTTX پیشگامان توسط شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان؛

فاز اول طرح اینترنت پرسرعت در یزد شامل ۳۰ کیلومتر فیبرنوری با سرعت بیش از ۹۳۰ مگابیت بر ثانبه  توسط شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات بصورت ویدئو کنفرانس با حضور دکتر زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به بهره برداری رسید.

اجرای پروژه ملی فیبر نوری پیشگامان در سه فاز طراحی و اجرا می گردد که در هر فاز امکان پوشش اینترنت  FTTX برای ۳۰ هزار خانواده و کسب و کار فراهم خواهد شد.  با اجرای فاز دوم از این پروژه ملی، تا پایان سال جاری ۶۰ هزار کاربر تحت پوشش اینترنت FTTX پیشگامان قرار خواهند گرفت.

فاز اول  از این پروژه با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد تومانی در مراحل پایانی خود قرارداشته و فاز دوم آن نیز در انتهای سال ۱۴۰۱ به اتمام خواهد رسید.

پیشگامان در راستای توسعه صنعت ICT کشور و افزایش رضایتمندی کاربران، به عنوان یکی از اپراتورهای متعهد در اجرای پروژه ملی فیبر نوری با سرمایه گذاری عظیم و استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا، سرویس اینترنت FTTX را به هموطنان گرامی ارائه می دهد.

گفتنی است این طرح با حضور معاونین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، شاه حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار يزد، دکتر محمد رضا پاکدل  مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، محی الدینی شهردار، نیکو نژاد رئیس کمیسیون نظارت و عضو کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد، فداکار مسئول امور پیگیری های اقتصادی دانش بنیان و جمعی از مدیران  بخش ICT  در شهر یزد به بهره برداری رسید.

بخش نظردهی بسته شده است..