تاثیر هدایای تبلیغاتی بر رفتار مصرف کننده ها

هدایای تبلیغاتی به محصولاتی گفته می‌شود که توسط یک شرکت به مشتریان داده شده و در قسمتی از آن نام برند حک شده است. استفاده از یک محصول رایگان که نام برند شما را دائما یادآوری می‌کند، سبب محبوبیت بیشتر شرکت و جذب مشتریان بیشتر خواهد شد. ارزش و محتوای هدیه، بسته به هدف و بودجه شرکت متفاوت است اما می‌تواند راهی عالی برای بازاریابی و تاثیر مثبت بر روی افراد جامعه باشد. هدایای تبلیغاتی در هر زمان از سال و تقریباً برای تمامی اقشار استفاده می‌شود. به عنوان مثال بسیاری از شرکت‌ها در عید نوروز، با ارائه یک هدیه تبلیغاتی مانند سررسید سال جدید، تاثیر خوبی از خود بر جای می‌گذارند. یک کمپین تبلیغاتی موفق می‌تواند تأثیر خوبی در افزایش آگاهی شرکت شما داشته که نتیجه آن افزایش فروش خدمات یا محصولات است.

اهمیت هدایای تبلیغاتی

امروز رقابت در تمامی زمینه‌های شغلی بالا بوده و همه در تلاش هستند تا نسبت به سایر رقبا برتری خاصی پیدا کنند. رقابت بین شرکت‌ها اغلب شامل قیمت، کیفیت یا برخی از ویژگی‌های خاص است اما شرکت‌ها روش‌های دیگری هم برای جلب توجه مشتریان دارند. یک هدیه تبلیغاتی می‌تواند اثری بی نظیر از خود بر جای گذاشته و باعث شود فرد به جای استفاده از خدمات رقبا، به شرکت شما مراجعه نماید. خودکارتبلیغاتی ، کیف و ماگ تبلیغاتی و فلش تبلیغاتی اشکال معمولی هدیه تبلیغاتی هستند که با هزینه کم قابل سفارش خواهند بود. علاوه بر این سبک از هدایا، یک شرکت می‌تواند از جعبه شکلات یا قهوه با کیفیت به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده کند تا کمی خلاقانه‌تر باشد.

هدیه تبلیغاتی یکی از بهترین روش‌های بازاریابی است

هدیه تبلیغاتی می‌تواند حس دلپذیری را به گیرنده هدیه منتقل کند. این حس مثبت ثابت می‌کند که هدیه تبلیغاتی یک انتخاب عالی برای ساخت رابطه خوب با مشتریان است. هدیه تبلیغاتی نیازی به بودجه بسیار بالایی ندارد زیرا یک هدیه کوچک می‌تواند تاثیر زیادی داشته و برای مدت زمان طولانی وظیفه تبلیغات برند شما را بر عهده گیرد. به عنوان مثال یک خودکار تبلیغاتی با کمترین هزینه ممکن قابل سفارش است اما تا ماه‌ها هر روز به مشتریان نام برند شما را یاداوری خواهد کرد.

دقت داشته باشید که هنگام انتخاب هدیه تبلیغاتی، مهم است که متناسب بودن آن با تصویر شرکت و زمینه کاری خود را در نظر بگیرید. هر هدیه پیام شرکت را منتقل کرده و این پیام باید در خود هدیه و رنگ بندی آن هم مشهود باشد.

تاثیر هدایای تبلیغاتی

همانطور که اشاره شد، هدیه تبلیغاتی باعث می‌شود افراد بیشتری برند شما را شناخته و در صورت نیاز برای استفاده از خدمات شرکت، به شما مراجعه کنند؛ این موضوع نشان می‌دهد محبوبیت بیشتر برند با کمک یک هدیه تبلیغاتی کار آسانی خواهد بود. یک هدیه تبلیغاتی می‌تواند راهی شگفت انگیز و مؤثر برای بازاریابی یک شرکت باشد و با کمترین بودجه ممکن، افراد زیادی را با شرکت آشنا سازد.

در صورتی که هدیه تبلیغاتی شما کاربردی و با کیفیت باشد، ناخوادگاه ذهنیت خوبی در افراد ایجاد خواهد شد. زمانی که نیاز به خدمات شما پیدا کنند، اولین نامی که به ذهنشان خواهد رسید، نام برند شما خواهد بود. از آنجایی که هدایای تبلیغاتی محدود به زمان خاصی نبوده و ممکن است برای سال‌ها توسط مشتریان استفاده شود، تبلیغات برند شما هم برای طولانی مدت ادامه خواهد داشت. مجموع این ویژگی‌ها سبب کسب اعتماد مشتریان و افزایش میزان فروش شرکت خواهد شد.

دادن هدیه تبلیغاتی به مشتریان قدیمی، باعث حفظ وفاداری آن‌ها خواهد شد. شما با ارائه یک هدیه کاربردی به مشتریان نشان می‌دهید که از همراهی آن‌ها سپاسگزار بوده و مشتریان خود را فراموش نکرده‌اید. این حس و حال خوبی که با هدیه دادن به مشتریان منتقل می‌کنید، باعث خواهد شد که باز هم برای استفاده از خدمات شما بازگردند.

هدیه تبلیغاتی همیشه برای مشتریان استفاده نمی‌شود. برخی از شرکت‌ها برای تشکر از کارمندان خود یک هدیه مناسب مانند خودنویس تبلیغاتی را انتخاب کرده و در مناسبت خاص به کارمندان یا همکاران خود در مجموعه تقدیم می‌کنند. این هدایای می‌توانند روحیه تیمی و حس تعلق به شرکت را در این افراد بهبود بخشد که این امر به نوبه خود یک شرکت را به نتایج بهتر سوق می‌دهد. از آنجایی که برای خرید هدایا نیاز به بودجه‌های سنگین نیست، شما با صرف کمترین هزینه بهترین تاثیر را از روش تبلیغاتی خود خواهید گرفت.

 

بخش نظردهی بسته شده است..