مدیرکل گمرک استان یزد:

شایعات صادرات مواد خام معدنی را رد می‌کنم/کاشی صدرنشین صادرات یزد

مدیرکل گمرک استان یزد، شایعات مربوط به صادرات مواد خام معدنی از طریق گمرک استان را رد کرد.

به گزارش یزدی نیوز، محمدحسین سلمانی در نشست خبری مدیران استانی وزارت اقتصاد در یزد اظهار داشت: از آنجا که ارزش وزنی صادرات استان یزد از ارزش ریالی آن بسیار بالاتر است، شایعاتی مبنی بر صادرات مواد خام معدنی درست شده است.

وی بیان کرد: وزن بالای صادرات استان یزد به دلیل آن است که کاشی و سرامیک همچنان صدرنشین محصولات صادراتی این استان است.

سلمانی به تشریح آمار صادرات و واردات استان یزد در طول فعالیت دولت سیزدهم در یک سال گذشته و مقایسه آن با سال آخر فعالیت دولت قبل پرداخت و اظهار داشت: در شهریورماه ۹۹ تا مرداد ۱۴۰۰ میزان صادرات استان در مقایسه با شهریور ۱۴۰۰ تا مرداد ۱۴۰۱ از نظر وزنی رشد ۱۱ درصدی و از نظر ارزی رشد ۱۸ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرک استان یزد در مورد واردات استان نیز بیان کرد: میزان واردات استان در شهریورماه ۹۹ تا مرداد ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، از نظر وزنی ۲۹ درصد و از نظر ارزش ارزی ۲۲ درصد و از نظر ارزش ریالی ۱۳۳ درصد افزایش داشته است.

سلمانی یادآور شد: بیشترین حجم کالاهای صادراتی استان یزد مربوط به کاشی و سرامیک، محصولات فولادی، شیشه ساختمانی و شیشه مظروف اعلام کرد و گفت: بیشترین کشورهای هدف صادراتی استان یزد، کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، امارات، ترکمنستان، آذربایجان، گرجستان و عمان است.

وی، عمده کالاهای وارداتی استان یزد را نیز شامل مواد اولیه واحدهای تولیدی، ماشین آلات و قطعات یدکی اعلام کرد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..