مدیر عامل هلال احمر یزد مطرح کرد:

غفلت از خدمات توانبخشی در بلایا/ارائه خدمات توانبخشی هلال احمر به صلیب سرخ

مدیر عامل جمعیت هلال احمر یزد با اشاره به اهمیت توانبخشی در حوادث و بلایا و غفلت از این حوزه، اظهار کرد: هلال احمر در توانبخشی روحی و حمایت های روانی همواره گام های بلندی برداشته است.

محسن حرازی زاده در افتتاحیه دوره کشوری پروتزهای سیلیکونی برای کارشناسان ارتز و پروتز جمعیت هلال احمر کل کشور که با حضور اعضای شورای معاونین جمعیت هلال احمر استان به میزبانی هلال احمر یزد در حال برگزاری است، افزود: از برگزاری این دوره کشوری بسیار خرسندیم و امیدواریم این بازآموزی و دوره یک نقشی در ارائه خدمات بهتر به مددجویان و مراجعه کنندگان داشته باشد.

حرازی زاده با بیان اینکه برای ما و افرادی که در هلال احمر مشغول به کارند افتخار است که به نوعی می توانند خدمت به مددجویان ودردمندانی باشد که به این جامعه مراجعه می کنند، افزود: شرح وظیفه اصلی ما التیام آلام بشری است و آن را به بهترین نحو باید انجام دهیم، جمعیت هلال احمر در این زمینه کمک های زیادی به مددجویان می کند و خود را موظف می دانیم، هر چند افرادی که دردمند باشند در هر جوامعی می تواند تبعات ناخوشایندی را در برداشته باشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: مجموعه جمعیت هلال احمر یک نهاد عمومی و غیر دولتی است که چند شرح وظیفه برعهده اش نهاد شده و یکی از این وظایف نیز توانبخشی است ولی در حوادث و بلایا متاسفانه توانبخشی مغفول می ماند در حالی که از اهمیت بالایی برخوردار است.

حرازی زاده افزود: هلال احمر در توانبخشی روحی و حمایت های روانی همواره گام های بلندی برداشته است و در این راستا این جمعیت در حوزه جوانان و درمان تیم هایی دارد که یکی از حوزه ها حمایت های روانی است و در حوزه جوانان در قالب تیم‌های سحر به امدادرسانان در حوزه های روانی کمک می کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر یزد در خصوص فلسفه وجود توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: فلسفه وجود توانبخشی جمعیت هلال احمر این است که بتواند در حوادث و بلایا به جامعه هدف کمک کند، چند سالیست احساس می شد این بحث مغفول مانده است هر چند حرکت های خوبی در جمعیت هلال احمر در باب توانبخشی صورت گرفته و به عنوان برند کشوری مطرح شده است و این قدر در این حوزه قدم های خوبی برداشته شد که در برخی از حوزه ها به صلیب سرخ نیز خدمات توانبخشی هلال احمر ایران ارائه می شود.

حرازی زاده خاطر نشان کرد: هلال احمر در بخش توان افزایی انصافا می‌تواند خدمات خوبی را ارائه دهد، در این بخش تیم فعال دارای تجربیات زیادی است و می تواند با علم روز و یک مروری بر دانسته ها و بازآموزی ، به ثمرات خوبی دست یابیم.

محسن حرازای زاده در خصوص برگزاری دوره کشوری پروتزهای سیلیکونی، گفت: با برگزاری این دوره کشوری امید است در آینده با پیشرفت علم و دریافت جامعه ایران بتوان خدمات خوبی را به مددجویان ارائه کرد و بازدهی این دوره کمک در ارائه خدمات بهتر به شهروندان ایرانی باشد که شایسته هر گونه خدمت هستند.

به گزارش یزدی نیوز این دوره به مدت سه روز با حضور کارشناسان ارتز و پروتز هلال احمر کشور به میزبانی هلال احمر استان یزد در حال برگزاریست.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..