مدیر کل اقتصاد و دارایی یزد در جمع خبرنگاران:

جلب ۳۴ میلیون دلاری سرمایه خارجی‌ در استان/فروش ۷۰ ملک مازاد ادارات یزد

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان یزد از جلب هفت سرمایه‌‍ گذار خارجی با اولویت کشورهای همسایه به ارزش ۳۴ میلیون دلار طی یکسال اخیر خبر داد و گفت: آمادگی کامل برای برای جذب سرمایه گذاران پس از گشایش‌های اقتصادی آتی کشور هستیم.

«محمد دهقان منشادی»  ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ضمن اشاره به اقدامات صرت گرفته در زمینه گسترش مطالعات آمارنامه‌های فصلی استان، از مهمترین دستاوردهای این سازمان در یکسال اخیر را جلب هفت سرمایه‌‍ گذار خارجی با اولویت کشورهای همسایه به ارزش ۳۴ میلیون دلار ذکر کرد و گفت: این سرمایه‌گذاران خارجی که در قالب مرکز خدمات سرمایه گذاری استان به عنوان یکی از برندهای کشور در این زمینه جذب شده اند مربوط به کشورهایی همچون افغانستان، پارکستان، هندوستان و حتی اتریش هستند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به گشایش‌های اقتصادی آینده کشور در قالب مذاکرات احیای برجام، از آمادگی کامل استان برای برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی خبر داد و گفت: در همین راستا علاوه بر تهیه و تدوین فرصت‌ها و اطلاس سرمایه‌گذاری استان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری بی‌نام آماده واگذاری به سرمایه گذاران خارجی فراهم شده است.

وی به ایجاد پنجره واحد برای صدور مجوزهای کسب و کار اشاره و عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات اداره کل اقتصاد و دارایی استان شناسایی قوانین مخل در حوزه کسب و کار و بخشهای مربوطه ی دیگر است که در قالب فرآیندی مستقل در حال جمع آوری است و از جمله آنها رفع که در سطح کشوری مطرح و اصلاح شد می توان تسهیل مجوز کسب و کارهای مربوط به صنایع دستی تسهیل صدور مجوزها را نام برد که ۶۰ هزار فعال این حوزه را منتفع کرد.

دهقان منشادی با اشاره به مشارکت ۶۳۰ نفر در استان یزد در سهام عدالت، اظهار کرد: خوشبختانه سود سهام عدالت سود سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ در استان پرداخت شد.

وی به وظیفه نظارت مالی اداره کل اقتصاد و دارایی استان بر تمام فعالیتهای مالی دستگاههای اجرایی نیز اشاره و اضافه کرد: طی یک سال گذشته از مجموع هفت هزار ملک دولتی در استان، تعداد ۷۰۰ فقره از آنها ساماندهی شده است.

این مسئول با بیان این که طی سالهای گذشته ۲۲ ملک مازاد دستگاه‌های دولتی در استان فروخته شده است، از شناسایی و فروش ۷۰ ملک مازاد دیگر در استان و اخد مجوز فروش ۵۴ ملک مازاد دیگر دستگاه‌های استان خبر داد و گفت: منابع فروش اموال دولتی به داخل استانها برمی‌گردد و در جهت تسریح در امور توسعه‌ای استان صرف می شود.

به گفته دهقان منشادی، اداره کل اقتصاد و دارایی استان همچنین بر فعالیت اقتصادی ۲۶ نهاد غیردولتی نیز نظارت مالی دارد و بدهی و مطالبات دستگاههای دولتی که هم اکنون حدود ۲۳ هزار میلیارد ریال است را مورد نظارت و ارزیابی قرار می دهد.

دبیر ستاد درآمد استان در ادامه درامدهای عمومی سال گذشته استان را هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از ابتدای امسال تا کنون نیز چهار هزار و ۳۰۰ میلیون تومان درآمدهای عمومی در استان محقق شده است و اسناد خزانه نیز به صورت مناسبی در استان جذب شده است.

دهقان منشادی از ساماندهی حساب‌های دستگاه‌های اجرایی و تمرکز آن در بانک مرکزی در راستای کمک به مدیریت نقدینگی و جلوگیری از رکود منابع دولتی در دستگاه‌های دولتی و اقدام به موقع جهت پرداخت حقوق کارکنان دولت خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در حوزه سرمایه گذاری و حوزه نظارت مالی شاهد حداکثر سرمایه گذاری و کمترین اختلالات مالی در نظارتهای مالی در استان باشیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..