خانه شعر و ادب استان یزد بهره برداری شد

خانه شعر و ادب استان یزد با افتتاح فرهنگ‌سرای مرحوم «سید محمدعلی ریاضی یزدی» از شعرا و ادبای برجسته استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این مجموعه‌ تاریخی به وسعت عرصه ۳۰۰ مترمربع و زیربنای ۵۲۰ مترمربع به همت سازمان فرهنگی‌ اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریال در بازه زمانی ۱۲ ماهه آماده بهره برداری شده است.

این خانه تاریخی که دارای حیاط مرکزی، دارای هفت اتاق و در دو طبقه و تالار است، پس از تملک، مرمت و احیا شده و در اختیار شهرداری برای فعالیتهای فرهنگی و ادبی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام «مجتبی صداقت» رییس سازمان فرهنگی‌ اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در حاشیه مراسم افتتاح این طرح که با حضور آیت‌الله «سید کاظم مدرسی» امام‌ جمعه بخش مرکزی یزد، فرماندار، شهردار و رئیس شورای شهر یزد و برخی دیگر از مقام نظامی و مسئولان استان برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: هدف از راه اندازی این فرهنگسرا که در قالب خانه شعر و ادب استان و با عنوان ریاضی یزدی ایجاد پاتوقی صمیمانه برای ادبا و شعرای استان به‌ ویژه جوانان بوده است.

وی ایجاد پاتوق های فرهنگی، هنری و ادبی را از تاثیرگذارترین اقدامات برای پرورش کلام و تفکر هنرمندان در حوزه‌های مختلف خواند و گفت: این خانه شعر ادب به سرپرستی «عالیه مهرابی» شاعر برجسته و پرآوازه استان و کشور سرپرستی خواهد شد و علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند از کتب، اساتید و محافل شعر و ادب این مرکز بهره مند شوند.

صداقت ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی این فرهنگسرای ادبی فعالان و جوانان علاقمند در این حوزه از توانایی لازم برای تولید اشعار و متون پرمحتوی استفاده لازم را ببرند و اهداف اجرای این طرح در استان محقق شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..