استاندار یزد تاکید کرد:

بانک‌ها در کمک به تولید سرعت عمل بیشتری داشته باشند

استاندار یزد با اشاره به رویکرد دولت در حل مشکلات و رفع موانع تولید گفت: بانک‌ها در کمک به تولید و پرداخت تسهیلات سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

به گزارش یزدی نیوزسیدمحمد میرمحمدی در بیست و ششمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: بانک‌های استان باید در روند پرداخت تسهیلات به صاحبان صنایع سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدها به نوعی جنبه تشویقی دارد ادامه داد: اکنون که این امکان فراهم شده تا واحدها از این تسهیلات بهره‌مند شود باید مراعات حال صنعت و تولید هم داشته باشیم به طوری‌که صاحبان صنایع هم اذیت نشوند.

استاندار یزد با تأکید بر اینکه روند کاری بانک‌ها خوب بوده اما به سرعت بیشتری احتیاج دارد عنوان کرد: بانک‌ها شرایطی فراهم کنند که هرچه سریعتر پول و نقدینگی به صنایع تزریق شود.

وی همچنین از صنعتگران و تولیدکنندگان خواست تا اگر در جایی مشکلی هست حرف دلشان را انتقال دهند و در حل مشکلات همکاری و همراهی داشته باشند.

میرمحمدی در بخشی از سخنان خود با اشاره به شرایط کشور و وضعیت اقتصادی گفت: رکود و تورم از نظر اقتصادی دو مقوله‌ای هستند که اگر تورم کنترل شود رکود دارد و اگر رکود با تزریق پول حل شود تورم به بار می‌آورد لذا باید با همفکری و همراهی و گذشت زمان این دو موضوع را حل کرد.

وی با بیان اینکه صنعتگران استان تا امروز همکاری خوبی با دولت داشتند تصریح کرد: با وجود نبود بازار و رکود در کشور، تولیدکنندگان نیروهای خود را تعدیل نکردند و حتی در بسیاری از موارد برنامه‌هایی را برای تکریم کارگران خود به مرحله اجرا گذاشتند.

استاندار یزد در خصوص انتقاد برخی صاحبان صنایع از بانک‌ها بیان داشت: بانک‌ها قوانین و مقررات خاص خود را دارند که برمبنای آن کار می‌کنند و اگر در جایی با لطافت رفتار کنند از سوی دستگاه‌های نظارتی مورد بازخواست قرار می‌گیرند و متهم می‌شوند.

میرمحمدی افزود: برنامه دولت شفاف‌سازی است و هرکجا که شفاف باشد یعنی فساد وجود ندارد اما عده زیادی هستند که شفافیت را دوست ندارند و به هر شکلی چوب لای چرخ دولت می‌گذارند.

استاندار یزد با تاکید بر صبر و بردباری در حل مشکلات و مسائل اظهار داشت: با عنایت مقام معظم رهبری و اختیاراتی که به معاون اجرایی رئیس‌جمهور به عنوان رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی دادند زمینه‌ای فراهم شده که بتوانیم در زمینه اصلاح و بازنگری برخی مقررات نیز اقدام کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه با همسویی مجلس و دولت و هماهنگی‌هایی که وجود دارد زمینه اصلاح امور فراهم است و دولت به دنبال اجرای راهکارهایی برای بهبود وضعیت است.

میرمحمدی با بیان اینکه برخی قوانین و مقررات و تعرفه‌ها مورد اعتراض فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان است عنوان کرد: انتظار این است که با بهبود روابط با کشورهای خارجی و تلاش وزارت امور خارجه تعرفه‌ها نیز اصلاح شود و شرایطی فراهم شود تا فعالان اقتصادی در این زمینه موفق‌تر عمل کنند و رضایت آن‌ها نیز حاصل شود.

وی افزود: وضعیت کشورهایی که آسیب‌های جدی دیده‌اند شرایطی را برای تولیدکننده‌ها به ویژه در زمینه تولیدات محصولات ساختمانی هرچند به صورت مقطعی فراهم آورده که لازم است در این زمینه نیز اقدام شود و در کنار آن به سمت بازارهای جدید و تولیدات به روز نیز حرکت کنیم.

بخش نظردهی بسته شده است..