مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یزد خبر داد

تولید ۱۰۰ هزار تن کود فسفاته مورد نیاز کشور در یزد

no-thumbs

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد با اشاره به تولید ۱۰۰ هزار تن کود فسفاته مورد نیاز کشور در یزد طی یکسال اخیر، از رشد ۱۵۵ درصدی ذخیره استراتژیک انواع کودها در این استان نسبت به مدت مشابه سال خبر داد.

«محمد حسن زارعیان» ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت برخی از اقدامات و دستاوردهای این شرکت طی یک سال دولت سیزدهم در استان را تبیین کرد و در این باره به ایسنا گفت: کاهش ۴۵ درصدی کودهای پتاسه و فسفاته از ابتدای سال جاری توسط وزارت جهاد کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از اساسی‌ترین اقدامات دولت سیزدهم در بخش کشاورزی بود.

وی افزود: با پیگیری‌های هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مبنی بر حمایت از تولید داخل، این شرکت طی قراردادهای مشخصی در یکسال اخیر میزان ۱۰۰ هزار تن کود فسفاته مورد نیاز کشور را از طریق واحدهای تولیدی استان یزد تامین کرده که از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بین کشاورزان به صورت یارانه‌ای توزیع می‌شود.

زارعیان همچنین بیان کرد: از ابتدای مهرماه سال ۱۴۰۰ سامانه صدور حواله الکترونیک جهت تسهیل در روند دریافت کود توسط متقاضیان، جلوگیری از فروش غیرقانونی کودهای یارانه‌ای و پایش بهتر توزیع این کودها توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی راه اندازی شد که بر این اساس ۳۹ هزار و ۵۶۴ حواله الکترونیک صادر شده و ۱۸ هزار و ۴۶۳ تن انواع کودهای ازته، پتاسه و فسفاته توزیع شده است.

وی ادامه داد: طی یک سال فعالیت دولت سیزدهم میزان ۱۷ هزار و ۳۲۲ تن کود ازته، دو هزار و ۹۹۶ تن کود فسفاته و دو هزار و ۹۴۴ تن کود پتاسه توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل توزیع کودهای ازته ۱۴ درصد، فسفاته ۳۱۰ درصد و پتاسه ۳۸۰ درصد افزایش داشته است. همچنین ذخیره استراتژیک استان میزان ۱۸ هزار و ۱۱۰ تن انواع کودهاست که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵۵ درصد افزایش داشته است.

زارعیان در پایان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مسئولان جهاد کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی طی یکسال اخیر، ابراز امیدواری کرد که افزایش مصرف کودهای پتاسه و فسفاته که به دنبال کاهش قیمت این کودها صورت گرفته است، افزایش عملکرد محصولات باغی و زراعی را به دنبال داشته باشد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..