دبیر شورای راهبری توسعه مدیریت یزد:

معذوریت‌های ملی باعث تغییر رویکرد ارزیابی‌های جشنواره شهید رجایی شد

دبیر شورای راهبری توسعه مدیریت استان اعلام کرد: با وجود معذوریت‌های ملی، تغییر رویکرد در نحوه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان صورت گرفته است.

«مجید دهقانی‌زاده» در دومین نشست شورای راهبردی توسعه مدیریت استان که با محوریت ارایه گزارش ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان(جشنواره شهید رجایی) در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با اشاره به فرآیند اجرایی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در جشنوار شهید رجایی سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: تلاش شده است در حد مقدور تغییر رویکرد در نحوه ارزیابی‌ها صورت گیرد.

وی افزود: در ساختار ارزیابی ابلاغی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، معذوریت‌هایی وجود دارد که نیاز به تحول اساسی در این شاخص‌ها مبرم است.

دهقانی زاده تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به عنوان دبیرخانه جشنواره شهید رجایی، پیشنهادات خود را در بهبود و ارتقاء نحوه این ارزیابی‌ها به صورت مکتوب به کشور ارسال کرده است.

وی با بیان این که نتایج ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان باید به بهبود روند کنونی پیشرفت و توسعه استان کمک کند، بیان کرد: دبیرخانه جشنواره شهید رجایی استان به بهترین نحو ممکن در تعامل و هماهنگی کامل با اجزای موثر به این ارزیابی‌ها به دور از هرگونه تعصب و جانب‌داری خاصی اقدام به بررسی مستندات ارایه شده از سوی دستگاه‌های اجرایی کرده است.

رئیس سازمان مدیریت استان شاخص‌های جنبی تعیین شده توسط استان را موجب پوشش نواقص احتمالی شاخص‎های تکلیفی کشور دانست و گفت: استان یزد نیاز دارد بداند مجموعه مدیران آن در سطوح مختلف چگونه عملکردی داشته‌اند.

دهقانی‌زاده با توجه به تغییر و تحولاتی که در فرآیندهای اجرایی در سطح ملی و استانی در سال جاری رخ داده بود، ابراز کرد: مقرر شد ارزیابی‌های سال ۱۴۰۱ در استان شکل و شمایل دیگری به خود بگیرد که در این راستا دو نشان تحول و بهره‌وری و نوآوری در دستور کار قرار گرفت.

دبیر جشنواره شهید رجایی استان، افزود: با توجه به اینکه برنامه‌های تحولی استان به ویژه یزد نوین جهت ارزیابی دقیق نیاز به گذشت زمان حداقل یکسال را دارد و حوزه نوآوری و بهره‌وری نیز که متناسب با شعار سال در نظر گرفته شده، در پایان سال قابل ارزیابی است، اعطای این دو نشان به پایان سال ۱۴۰۱ موکول شد.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت استان، «جلال عرب خردمند» معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در این نشست به ارایه گزارشی از ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۰ دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت و گفت: جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۱ در هشت محور برگزیده خواهد داشت.

این مسئول، شاخص‌های عمومی و اختصاصی، گروه‌های پنج‌گانه تعیین شده از سوی سازمان اداری و استخدامی، دستگاه دارای بیشترین رشد عملکرد نسبت به سال قبل، بهترین اقدام برجسته در راستای توسعه استان و اجرای مصوبات سفرهای استانی ریاست محترم جمهور ، بهترین عملکرد در رعایت مصوبات کرونا، انتخاب بهترین مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران و انتخاب مردمی‌ترین مدیر و مردمی‌ترین دستگاه اجرایی را هشت محور این جشنواره برشمرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..