رشد ۴۰ درصدی اظهارنامه‌های صادراتی در استان یزد

مدیر کل استاندارد یزد گفت: صدور اظهارنامه‌های صادراتی از ابتدای امسال تا هفته دولت جاری، ۴۰ درصد رشد داشته است.

«محمد رضازارع بنادکوکی» ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: از ابتدای امسال تا هفته دولت ۵۷۹ فقره اظهارنامه صادراتی و وارداتی توسط اداره امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد استان یزد به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: طی این مدت ۳۷۵ فقره اظهارنامه صادراتی ثبت شده و در حالی که در مدت مشابه پارسال تنها صدور ۲۶۵ فقره اظهارنامه صادراتی را شاهد بودیم و این به معنای رشد ۴۰ درصدی در این محور از کار است.

زارع بنادکوکی تاکید کرد: از ۳۷۵ فقره اظهارنامه‌های صادراتی ثبت شده، ۳۰۵ مورد مربوط به تعیین ماهیت و ۷۰ مورد مابقی را اظهارنامه‌های مشمول استاندارد اجباری تشکیل داده است.

وی که در نشست بررسی عملکرد حوزه صادرات و واردات در هفته دولت سخن می‌گفت، ادامه داد: طی این مدت ۲۰۴ اظهارنامه وارداتی ثبت شده است که بیشترین اظهارنامه‌های وارداتی با مجموع ۱۶۷ فقره مربوط به حوزه‌های صنایع ساختمان، شیمیایی، نساجی و برق است که حوزه‌های غذایی، سلولزی و مکانیک در مرتبه‌های بعدی قرار دارند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره استاندارد استان، زارع بنادکوکی در پایان گفت: کاشی، شیرخشک، پسته، کشمش و شکرسفید عمده محصولات صادرات اجباری طی این مدت و مواردی مانند رنگ، مواد پلیمری، کود، نخ، کاغذ، شمش فولادی، فرآورده‌های غذایی و شیمیایی نیز جهت صادرات تعیین ماهیت شده‌اند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..