برگزاری کنگره کشوری شهدای جامعه پزشکی‌ به میزبانی یزد

مشاور وزیر بهداشت در امور شاهد و ایثارگران با اشاره به ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، از برگزاری کنگره کشوری شهدای جامعه پزشکی برای اولین بار به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از ایسنا، دکتر "سیدمحمد هادی موسوی" در نشست هم‌اندیشی اعضای ستاد برگزاری اولین کنگره کشوری شهدای جامعه پزشکی ضمن ارائه گزارش عملکرد وزارت بهداشت در این زمینه، ایجاد بانک اطلاعاتی ایثارگران را از مهمترین اقدامات انجام شده توسط وزارت بهداشت عنوان کرد و ادامه داد: تجلیل و تکریم ایثارگران از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی است.

وی با اشاره به روز ۲۲ اسفند‌ماه به عنوان روز شهید، افزود: کنگره کشوری شهدای جامعه پزشکی در این روز و برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار می‌شود.

موسوی برگزاری همایش تجلیل از ایثارگران دانشگاه همزمان با هفته بسیج در یزد را از جمله برنامه‌های در دستور کار دانست و خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی استان یزد ۴۵ شهید را در هشت دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده و برگزاری کنگره کشوری دکتر پاکنژاد، یادمان شهیدان دکتر چمران و دکتر رهنمون را در کارنامه خود دارد.

دکتر"محمدرضا میرجلیلی" رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: دستاوردهای علمی،‌ آموزشی و پژوهشی عصر امروز مدیون فداکاری‌های شهدای نظام اسلامی ایران است.

وی نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در محافل علمی و دانشگاهی را از جمله رسالت‌های جامعه دانشگاهی دانست و بیان کرد: اساتید دانشگاهی علاوه بر آموزه‌های علمی و تخصصی نسبت به ترویج خصوصیات رفتاری شهدا بین نسل جدید اقدام کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..