در معارفه دبیر جدید شورای مبارزه با مواد مخدر یزد مطرح شد؛

یزد کمتر از ۱۰۰۰ معتاد متجاهر دارد/۱۵۰۰ وسیله نقلیه پارکینگ شورا تعیین تکلیف شود

معاون استاندار یزد در آئین تودیع و معارفه دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: انتظار داریم ایجاد کمپ های ترک اعتیاد به صورت ویژه در دستور کار دولت سیزدهم و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد.

«علی اکبر عزیزی»در آئین تودیع و معارفه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در محل این شورا برگزار شد، با بیان این که مواد مخدر در همه آسیب‌های دهگانه اجتماعی نقش موثر دارد، گفت: بر همین اساس باید تمام تلاش خود را برای پیشگیری از ابتلای افراد جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان به این بلای خانمان سوز به کار بندیم.

وی افزود: انتظار داریم ایجاد کمپ‌های ترک اعتیاد به صورت ویژه در دستور کار دولت سیزدهم و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد و بر همین اساس در کنار ایجاد کمپ‌های ماده ۱۵ که به صورت اختیاری است به دنبال ایجاد کمپ ماده ۱۶ هستیم که البته مجوزهای لازم اخذ و کار راه اندازی آن به عهده شوراست که باید به صورت جدی ورود کند.

معاون استاندار ضمن تاکید بر برخورد با معتادین متجاهر و پاک کردن چهره شهر از این افراد، اظهار کرد: جمع‌آوری این افراد و پاک کردن چهره شهر یکی از مطالبات جدی مردم بوده و با توجه به این که تعداد این افراد کمتر از یک هزار نفر است می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق این افراد را جمع‌آوری کرد.

وی رسیدگی به پرونده‌های قدیمی، ساماندهی پارکینگ شورای مواد مخدر و تعیین تکلیف وسایل نقلیه موتوری را از مهمترین ماموریت های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برشمرد و عنوان کرد: بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ وسیله نقلیه و موتورسیکلت در این پارکینگ وجود دارد که باید تعیین تکلیف شود اگر مربوط به بیت المال است واگذار و اگر مربوط به قاچاقچیان است مسترد شود چراکه این موضوع مصداق حق الناس است وهمه ما باید در خصوص حق الناس پاسخگو باشیم.

لزوم پیگیری تامین تجهیزات و امکانات شورا، پرهیز از مدل های کلیشه‌ای و بهره مندی از خلاقیت در ارائه آموزش ها، ورود جدی به حوزه درمان، استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و برگزاری جلسات بر اساس تقویم سالیانه از دیگر مواردی بود که توسط عزیزی مطرح شد.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات «مینا فرهی‌فرد» در مدت تصدی سرپرستی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تجلیل و «محمد حسین امامی میبدی» به عنوان دبیر جدید این شورا معرفی شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..