خدمت رسانی بهزیستی به ۲۵۰۰ زن سرپرست خانوار

مدیرکل بهزیستی استان یزد: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند که خدمات حمایتی دریافت می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوز رضا ابهت افزود: بهزیستی همچنین به ارائه خدمات حمایتی مراقبتی به کودکان بی سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش می‌پردازد.

وی تعداد معلولان تحت پوشش بهزیستی را نزدیک به ۳۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت: بهزیستی تمام خدماتی که یک فرد برای زندگی عادی نیازمند است به علاوه خدمات درمان، توانبخشی و وسایل کمک توانبخشی را به این گروه از افراد ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد اظهار داشت: ساماندهی زنان آسیب دیده اجتماعی، دختران فراری، طلاق و اعتیاد با تمام جوانب آن و مواردی از این دست در مراکز تخصصی بهزیستی مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط بهزیستی تصریح کرد: ۱۲۷ هزار نفر در بحث پیشگیری از اعتیاد و ۶۰ هزار نفر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تقویت بنیان خانواده آموزش دیده اند.

ابهت تعداد موسسه خیریه همسو با بهزیستی را ۵۵۰ موسسه ذکر کرد و گفت: این موسسات علاوه بر بخش حمایتی در سرفصل‌های تخصصی نظیر پیشگیری از معلولیت ها، مشاوره ژنتیک و مشاوره خانواده با بهزیستی همکاری دارند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..