نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

حکمرانی در اتاق‌های در بسته مشکل مردم را حل نمی‌کند

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: نشستن در اتاق های در بسته و خودروهای ضد گلوله مشکلات مردم را حل نمی کند و برای حل مشکل باید به میان مردم رفت.

به گزارش یزدی نیوز، محمدصالح جوکار در مراسم گرامیداشت شهدای هفته دولت و دو شهید کارمند شهرستان اشکذر با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با فتنه های بسیار مواجه شدیم، اظهار داشت: ما در پی هر فراز و نشیبی درسی گرفتیم که این درس‌ها سبب حفظ انقلاب اسلامی شد.

وی به تشریح حوادث سالهای اول پیروزی انقلاب و ترورها و اقدامات منافقان در دهه ۶۰ پرداخت و بیان کرد: ترورهایی که اتفاق افتاد، هر دو حاصل حضور جریان نفوذ بود و این همان مسئله ای است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن هشدار دادند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس، خلوص نیت، خدمت صادقانه، ایستادگی و صبوری را از ویژگی های شهید رجایی برشمرد و افزود: کارمندان بسیاری از بدنه دولت به تبعیت از شهید رجایی اقدامات بزرگی انجام دادند و حتی برای دفاع از حرم به عنوان مدافع حرم اعزام شدند.

جوکار عنوان کرد: ملاک ارزیابی ما این است که دولتها چقدر در کنار مردم هستند و برای آنها کار انجام می دهند، این مهم است که کنار مردم هستیم یا بالای سر مردم، بنابراین فرهنگ و نوع نگاه در خدمتگزاری بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه ما برای حکمرانی اسلامی از بالاترین سطح تا پایین ترین سطح الگو داریم، افزود: اگر این حکمرانی برپا شد، می توانیم بگوییم حکمرانی اسلامی انجام شده است.

توقعات و انتظارات بسیاری از دولت سیزدهم داریم

جوکار با نگاهی به اقدامات دولت های گذشته تصریح کرد: ما از دولت سیزدهم انتظارات و توقعات بسیاری داریم و خوشبختانه این انتظارات تا حدی برآورده شده زیرا دولتی که هر ۱۲ روز یکبار در روز تعطیلی کشور به میان مردم برود و مشکلات مردم را ببیند و برای آن برنامه ریزی کند، می تواند دولت الگویی باشد.

وی اظهار داشت: دولت باید آنچه در توان و ظرفیت دارد، پای کار مردم بگذارد همانگونه که وقتی کرونا آثار روانی شدیدی در جامعه حاکم کرده بود، این دولت توانست با واردات واکسن نجات بخش جان مردم باشد که این در سایه اراده محکم خدمتگزاران مردم انجام شد.

جوکار تصریح کرد: به طور قطع نشستن در اتاق های در بسته و ماشین های ضدگلوله مشکل مردم را حل نمی کند بلکه خدمتگزار، باید به میان مردم برود.

وی بیان کرد: ما ۴۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشتیم و ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار پول برای تحویل کالاهای اساسی در نظر گرفته بودیم که بیش از ۶ هزار میلیارد آن را دولت قبل پیش خور کرده بود.

دولت همه تخم مرغ‌هایش را در سبد غرب نگذاشت

نماینده مردم یزد و اشکذر با اشاره به ارتباطات خارجی دولت عنوان کرد: این دولت همه تخم مرغهایش را در سبد غربی ها نگذاشت بلکه با تفاهمنامه های مختلف با کشورهای مختلف، تراز تجارت خارجی را تغییر داد.

جوکار تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ دولت یک ریال استقراض از بانک مرکزی نداشت و مجلس به این موضوع نظارت و مراقبت جدی داشت زیرا این اتفاق باعث تورم بیشتر می شد.

وی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه مسکن اظهار داشت: ما در دولت قبل یک واحد نساختیم و هر چه بود، تکمیل واحدهای قبلی بود اما امروز نهضت ساخت مسکن در کشور آغاز شده و دولت خود را موظف می سازد که این مسکن را بسازد و اگر نهضت مسکن سازی راه بیفتد، قفل بر اقتصاد و تولید هم باز خواهد شد.

جوکار ادامه داد: من ساخت مسکن توسط دولت را اصلاً ثواب نمی دانم اما ساخت مسکن توسط مردم اتفاق خوبی است اما فضا باید برای آنها باز باشد تا بتوانند کار را پیش ببرند.

وی عنوان کرد: در نظام ولایی پیوند بین مردم و ولی بر مبنای ارزش های الهی شکل می گیرد هرچه این پیوند مستحکم تر باشد، حرکت ما در این مسیر بهتر خواهد بود اما باید به مردم فضا داد.

جوکار افزود: دولت سیزدهم در راستای اجرای راهبردها در همه حوزه ها موفق بود که البته شاید نتایج آن را امروز در جامعه نبینیم زیرا اینقدر مشکلات را در کشور انبار کرده بودند که امروز به راحتی ملموس نیست اما نتایج آن در آینده مشخص خواهد شد.

رعایت خطوط قرمز کشور راهبرد اصلی در برجام است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله برجام بیان کرد: امروز تیم مذاکره کننده هسته ای ما در نشست هایی که در وین برگزار شده، اراده ملت را به طرف‌های مقابل تحمیل کرد و خطوط قرمز کشور را به عنوان راهبرد اصلی در مسئله برجام در نظر داشت.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس تاکید کرد: تضمین آینده توافقات و لغو تحریم ها راهبرد اصلی دولت سیزدهم در مذاکرات است و غرب امروز می داند که ایران مستحکم است و به همین دلیل است که در دیپلماسی پنهان خود التماس می کند و در دیپلماسی آشکار خود تهمت می زند و با اعزام جاسوس ها اعلام می کند که ما توافق را رعایت نکرده ایم

جوکار با بیان اینکه با مقاومت مردم و اقتدار مسئولان در دولت سیزدهم، در این توافق مسائل فرا منطقه ای و هسته ای ممنوع است، اظهار داشت: در سایه مقاومت این ملت، آنها شرایط ما را پذیرفتند و بسته خود را ارائه کردیم و در کلان کار بحثی نیست و در جزئیات مشکلاتی وجود دارد.

وی عنوان کرد: آمریکا دو راه بیشتر ندارد یا باید توافق کند یا باید هزینه های طی کردن این راه را بپردازد و خودش خوب می داند که این هزینه ها چیست.

جوکار بیان کرد: آمریکا در منطقه به بن بست رسیده و قدرتی ندارد که اگر داشت می توانست اقدامی کند اما بهانه شکست هایش را تصویب نکردن کنگره آمریکا اعلام کرده است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..