امام جمعه موقت یزد:

گزارش‌دهی در دولت نامطلوب است/ مواضع جمهوری اسلامی در مذاکرات کمترین‌ حق ماست

امام جمعه موقت یزد با بیان این که دشمن در مذاکرات احیای برجام در موضع ضعف است، خواسته‌های جمهوری اسلامی در مذاکرات را کمترین‌ حق کشورمان دانست و گفت: دشمن براساس تعهدات عمل شده از سوی کشورمان تنها خواستار رفع تریم‌ها و تضمین تعهدات طرف مقابل است.

آیت الله «سید ناصر محمدی»در نماز جمعه این هفته شهر یزد ضمن تبریک هفته دولت و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: هر ساله دولتمردان در چنین ایامی ضمن تجدید بیعت با آرمانهای نظام و مقام معظم رهبری و گزارش بیلان کاری و دستاوردهای یک ساله که خوشبختانه در این دولت شاهد اقدامات تاثیرگذاری در تمام حوزه‌ها هستیم، خواهیم بود.

وی از نامطلوب بودن گزارش‌دهی در این دولت گلایه کرد و گفت: باید دستاوردهای یک ساله دولت به خوبی به مردم منعکس شود و البته مردم نیز باید این خدمات را لمس کنند.

به گفته امام جمعه موقت یزد، رئیس جمهور محترم در دوران تبلیغات برنامه‌هایی را برای هنگام زمام‌داری خود اعلام کردند که برخی‌ها از انجام شده و اما هنوز یکسال از عمر سپری شده و مردم باید مطالبه گری کنند تا تحقق مابقی فراموش نشود.

وی با اشاره به وعده عدالت از سوی رئیس جمهور، گفت: عدالت به منظور توزیع یکسان خدمات بین همه مردم و کوتاه شدن دست جیره خواران، که باید در این زمینه اهتمام شود.

وی ادامه داد: ایشان تاکید داشتند که برای مبارزه با فساد به جای مبارزه با مفسد در قوه مجریه حضور می یابند تا ساختارهای فساد ساز را ریشه کن کنند که در این زمینه باید تلاش و در مورد اقدامات صورت گرفته ارزیابی شود و برای تحقق کامل آن اقدام مناسب صورت گیرد.

آیت الله محمدی با بیان این که رئیس جمهور فعلی بدون شک مردمی‌ترین رئیس جمهور در کشور هستند ولی باید توجه داشته باشیم که این حضورها در بین مردم همراه با اقدامات تاثیر گذار باشد که خوشبختانه تاکنون غالب این تصمیم‌ها براساس گزارشهای دریافتی، اجرایی شده است.

وی ضمن تاکید بر مقابله با جنگ روانی و تبلیغاتی دشمن، اخلاص و تلاش مجددانه و حاشیه ساز نبودن دولتمردان در این دوره را از ویژگی‌های دولت سیزدهم خواند و گفت: دشمن همواره تلاش دارد تا خدمات مثبت دولتمردان ما را نادیده گرفته و تنها نکات منفی را بزرگنمایی کند در حالی که با وجود این که اروپا با زمستان سختی مواجه است، رسانه‌های معاند آنها از بیان این مشکلات از طریق شبکه‌هایشان خودداری می‌کنند.

امام جمعه موقت یزد در مورد پرهیز دولتمردان از حاشیه‌سازی و صرف وقت خود به ارائه خدمات به مردم، گفت: متاسفانه در دوره‌های گذشته گاهاً وقت و انرژی برخی مدیران صرف حاشیه سازی برای دشمن می‌شد.

وی با اشاره به مذاکرات احیای برجام، خاطرنشان کرد: دشمن در موضع ضعف است و مواضع جمهوری اسلامی در مذاکرات نیز در حد کمترین‌ حق ماست چرا که معتقدیم در برجام به تمام تعهدات خود عمل کردیم و دشمن به تعهداتش عمل نکرده است لذا امروز تنها خواستار رفع تحریم‌ها و تضمین کردن تعهداتشان هستیم چرا که آمریکایی‌ها تجسم برعهدی‌هاست.

وی افزود: زمستان آینده برای دشمنان ما کابوس است چرا که نیاز به نفت و گاز ما دارند و لذا نباید از مواضع خود کوتاه بیایم چون دشمن چاره‌ای جزو توافق نخواهد داشت.

آیت الله محمدی در پایان نیز با اشاره به آغاز ماه صفر در هفته آینده، این ایام را آغاز روزهای غم و اندوه اهل بیت (علیهم السلام) است و بنا به روایات سر مقدس اباعبدالله(علیه الاسلام) و بنا به روایتی دیگر اسرا نیز در شرایط سختی با پذیرایی از طریق پرتاب سنگ و ریختن خاکستار وارد شام شدند همانگونه کل امام سجاد نیز آن روزها را ایامی سخت عنوان کردند، لذا توصیه می‌کنیم همچنان مردم در این ماه سوگواری و عزاداری اهل بیت را حفظ کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..