رسیدگی به بیش از ۵ هزار فقره پرونده در سال جاری

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان یزد از افزایش ۱۳۵ درصدی ورودی پرونده‌ها طی ۵ ماهه سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، سید محمد مهدی مهاجریان مقدم گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون سه هزار و ۷۷۸ فقره پرونده در بخش کالا و خدمات به این اداره کل وارد شده که متخلفان علاوه بر سایر مجازات‌های تعطیلی و نصب پارچه و محرومیت از خدمات دولتی در قوانین، جمعاً به پرداخت بیش از ۶۵۷ میلیارد و ۱۴۷ میلیون و ۹۳۹ هزار ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده اند.

وی با اشاره به وارده پرونده‌های حوزه قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در بحث پرونده‌های قاچاق کالا و ارز، تاکنون بیش هزار و ۱۵۰ فقره پرونده‌های وارده رسیدگی شده که متخلفان علاوه بر ضبط کالا به پرداخت ۴۰۳/۹۸۲/۶۵۲/۳۰۴/۱ ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم گردیده اند.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان یزد افزود: جمعاً ۹۴۷ فقره پرونده تخلف با موضوع عدم رعایت قوانین بهداشتی اصناف متخلف و پزشکان و داروخانه‌ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت و دامپزشکی وارد شعب اداره کل تعزیرات حکومتی استان یزد شده که علاوه بر سایر مجازات‌های مقرر در قانون به مبلغ بیش از ۴۰۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده اند.

وی تأکید کرد که عمده‌ترین تخلفات صورت گرفته نظیر قاچاق کالا، عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم صدور فاکتور، عدم رعایت مقررات بهداشتی، عرضه کالای غیر بهداشتی و تاریخ مصرف گذشته، کم فروشی و تداخل صنفی می‌باشد که برای رسیدگی به این اداره کل وارد شده است.

مهاجریان مقدم ادامه داد: یکی از مهمترین تخلفات، عدم درج قیمت از سوی عرضه کنندگان است که طبق قانون تمام فروشندگان باید با درج نرخ اعلام شده در معرض دید مشتریان آن‌ها را از قیمت اجناس و مواد قابل عرضه آگاه سازند.

سرپرست اداره کل تعزیرات استان از شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی گزارش خود را با سامانه ۱۲۴ سازمان صمت اعلام تا در اسرع وقت ضمن بررسی با متخلفین برخورد قانونی صورت پذیرد

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..