نماینده میبد و تفت:

تأثیر گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری ایران با کره جنوبی در اجرای سند چشم‌انداز ۱۴۰۴

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات پس از اجرای برجام گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده تا با حرکت به سوی رفع کامل موانع ناشی از تحریم‌ها، فصل جدیدی را در مناسبات دو کشور در راستای تحکیم روابط و توسعه آغاز کنیم.

به گزارش یزدی نیوزچانگ جانگ رئیس فراکسیون حزب مردم مجلس کره جنوبی عصر امروز ( یکشنبه، ۲۷ تیرماه) با کمال دهقانی فیروزآبادی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

دهقانی فیروزآبادی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب مناسبات دو کشور گفت: گسترش مناسبات و همکاری های فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی به عنوان دو کشور راهبردی و مهم در غرب و شرق آسیا در عرصه های مختلف و مورد علاقه، به نفع مردم دو کشور است.

وی با برشمردن مزیت ها و توانمندی های دو کشور افزود: تحکیم و تقویت روابط ایران و کره جنوبی که یکی از لحاظ منابع طبیعی و انسانی غنی بوده و دیگری از دانش فنی و صنعتی پیشرفته ای برخوردار است می تواند دستاوردهای فراوانی برای هر دو کشور داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار با اشاره به تحولات پس از اجرای برجام گفت: با حرکت به سوی رفع کامل موانع ناشی از اعمال تحریم های ناعادلانه علیه ایران، اکنون زمان آن رسیده است تا فصل جدید در مناسبات دو کشور آغاز شود.

وی افزود: کره جنوبی می تواند در اجرای برنامه سند چشم انداز ۱۴۰۴ در ایران با گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری سهیم باشد.

دهقانی فیروزآبادی در پایان این دیدار ابراز امیدواری کرد: مناسبات دو کشور در زمینه های مورد علاقه به ویژه در عرصه پارلمانی گسترش یابد.

چانگ جانگ رئیس فراکسیون حزب مردم مجلس کره جنوبی همچنین در این دیدار گفت: ایران به عنوان کشوری غنی با تمدنی بزرگ از یک جایگاه مهم و راهبردی در منطقه و جهان برخوردار بوده و کره جنوبی به ارتقای سطح ارتباطات و همکاری های فی‌مابین علاقمند است.

وی با اشاره به قرار گرفتن کشورش در منطقه ای حساس گفت: تلاش و ممارست ایران در تداوم مذاکرات با ۱+۵ برای دستیابی به توافق جامع در موضوع هسته ای مورد توجه و پیگیری مجلس و دولت کره جنوبی قرار داشته و ما امیدواریم از تجربیات ایران در مسائل و مشکلات موجود در شبه جزیره کره بهره ببریم.

رئیس فراکسیون حزب مردم مجلس کره جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیستمین دوره مجلس کره جنوبی نیز همانند دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به تازگی تشکیل شده است و امیدوارم در طول این دوره مناسبات و همکاری های دو کشور بیش از گذشته در سطوح مختلف از جمله گروه های دوستی پارلمانی افزایش یابد.

بخش نظردهی بسته شده است..