کتاب «رفیق» در یزد منتشر شد

کتاب «رفیق» روایت زندگی فرمانده شهید خلیل حسن‌بیگی توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شد.

به گزارش یزدی نیوز سرپرست حوزه هنری یزد گفت: این کتاب در ۱۶۲ صفحه، روایتی از زندگی و رزمندگی شهید «خلیل حسن‌بیگی» از فرماندهان یزدی دفاع مقدس است.

محمدصادق کوچک‌زاده افزود: این اثر به قلم الهام باقری، یکی از رویش‌های کارگاه‌های داستان‌نویسی حوزه هنری یزد به رشته تحریر درآمده که توسط انتشارات سوره مهر با شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه روانه بازار کتاب شد.

وی اظهار داشت: در این زندگی‌نامه داستانی، بخشی از سبک زندگی، شخصیت، منش و مجاهدت‌های شهید در دوران دفاع مقدس به روایتگری همسر، خانواده و هم‌رزمانش آورده شده و در انتهای کتاب نیز تصاویری از شهید منتشر شده است.

نویسنده کتاب رفیق هم درباره چاپ نخستین اثرش گفت: برای جمع‌آوری اطلاعات، انجام مصاحبه‌ها، گردآوری خاطرات و تدوین این اثر، پنج ماه وقت صرف شده است.

الهام باقری ضمن قدردانی از خانواده و هم‌رزمان شهید که در تولید این اثر همکاری مؤثری داشتند، اظهار داشت: خاطرات و دل‌گفته‌های اطرافیان شهید را شنیدم و خواندم و جمع‌آوری کردم و تمام سعی‌ام بر رفع تناقض‌ها و بیان جزئیات بدون فاصله گرفتن از واقعیت بود.

وی افزود: در این کتاب، تمامی خاطرات به صورت داستانی پردازش شده است و فقط یک روایت خام نیست.

سردار شهید خلیل حسن‌بیگی در سال ۱۳۳۳ در یزد به دنیا آمد. وی پیش از انقلاب به صف مبارزین با طاغوت پیوست و تا آخرین لحظه در خط مقدم دفاع از میهن و ارزش‌های انقلاب اسلامی حضور داشت.

او سخنرانی توانا بود و اطلاعات وسیعی درباره جبهه و جنگ، به ویژه جبهه‌های جنوب و غرب داشت و به همین دلیل رزمنده‌ها و دوستانش به او لقب «کتاب کهنه جنگ» داده بودند.

جانشین ستاد تیپ مستقل ۱۸ الغدیر، رئیس ستاد تیپ یکم لشکر نجف اشرف و فرمانده لجستیک تیپ الغدیر از جمله مسئولیت‌های او در دوران دفاع مقدس بود.

سرانجام این سردار فداکار به همراه جمعی از هم‌رزمانش در روز ۲۵ دی‌ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه در ۳۲ سالگی به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای خلدبرین به خاک سپرده شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..