فرماندار اشکذر در استان یزد:

۲۶ طرح اشکذر در هفته دولت افتتاح می‌شود/بهره‎‌برداری بیمارستان حضرت زینب در دهه فجر

no-thumbs

فرماندار شهرستان اشکذر در استان یزد ضمن تشریح طرح های مورد بهره برداری هفته دولت در این شهرستان، در مورد تکمیل و افتتاح چندین طرح بزرگ نیمه تمام این شهرستان در سال جاری وعده داد.

«روح الله ردائی»  به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت این ایام و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، تعداد طرح‌های آماده بهره‌برداری هفته دولت در این شهرستان را ۲۶ طرح با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این طرح‌ها طبق برنامه روز روز شنبه آینده با حضور معاون استاندار مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی از طرح‌های قابل افتتاح در این هفته به طرح‌های گازرسانی، برق‌رسانی، شهرداری، منابع طبیعی، آبفا، بنیاد مسکن و دهیاری‌ها و ذیگر بخشها اشاره کرد و گفت: از مهم‌ترین طرح‌های هفته دولت در شهرستان می‌توان به ساخت دهانه دوم پل چرخاب، آسفالت معابر شهر مجومرد به وسعت ۱۱۰ هزار مترمربع، روشنایی معابر که برخی گاهاً بعد از چهار سال وقفه تکمیل و امده افتتاح است، اشاره کرد.

وی به آغاز نهضت مدرسه‌سازی در این شهرستان نیز اشاره و عنوان کرد: سال گذشته کلنگ هشت مدرسه در شهرستان به زمین زده‌ شده که امسال شاهد بهره‌برداری یکی از آن‌ها به‌ صورت کاملاً خیری هستیم.

ردائی از اختصاص ۱۳۴ میلیارد تومان مصوبات طرح‌های سفرهای ریاست‌جمهوری در شهرستان اشکذر خبر داد که بعضاً مورد افتتاح قرار گرفته و برخی در حال پیگیری است.

وی از طرح‌های در حال پیگیری این حوزه به بیمارستان حضرت زینب(سلام الله علیها) در شهرستان اشاره و تصریح کرد: این طرح با اعتبارات خیری ۹۰ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم ۱۰ درصد باقیمانده از محل مصوبات سفر تکمیل و در دهه فجر امسال شاهد بهره‌برداری آن باشیم.

این مسئول یکی دیگر از طرح‌های مورد نظر در شهرستان را پیگیری زیرگذر روستای شرف‌آباد و ایجاد دیوار ساحلی برای روستاهای سیل‌زده بخش خضر آباد برشمرد و افزود: تکمیل جاده یزد – خضرآباد یک مطالبه ۱۲ ساله است که امیدواریم با اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی منظور شده برای آن، نوید بهره برداری آن در دهه فجر امسال را به مردم بدهیم.

وی ضمن ابراز امیدواری در مورد تکمیل ۵۰ درصد باقی‌مانده ساختمان پست شهرستان اشکذر به همت استانداری یزد برای افتتاح در دهه فجر،گفت: مجموعه ورزشی شهرستان از طرح‌هایی است که به‌ صورت ملی دنبال می‌شود و امیدواریم که با توجه به تامین زمین آن، شاهد تخصیص اعتبار و کلنگ‌زنی آن در سال جاری باشیم.

ردائی طرح آب‌رسانی به روستاهای شهرستان را از طرح های بزرگ در این حوزه برشمرد که ۲۵ روستا را از نعمت آب شرب و سالم بهره مند خواهد کرد و هم اکنون بخشی از آن بهره‌برداری و تعدادی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی از دیگر طرح‌های مورد پیگیری توسط شهرستان را پایانه صادراتی محصولات کشاورزی اشکذر با همکاری بخش خصوصی خواند و گفت: کمیته‌های مربوط به طرح سامان خانواده در شهرستان تشکیل‌ شده و اقداماتی در دست انجام است.

وی ایجاد فضای مستقیم و بی‌واسطه با مردم در قالب برنامه ویژه هفته دولت تحت عنوان صندلی جهادی که از روز گذشته در محل فرمانداری برگزار شده را نیز یادآور شد و گفت: براساس این طرح هر روز عصر برگزاری دیدارهای مردمی با چند نفر از مدیران ادارات را در فرمانداری تا پایان هفته دولت دنبال می کنیم.

فرماندار اشکذر از پیگیری احیای واحدهای تولیدی راکد در شهرستان خبر داد و افزود: در این رابطه سه واحد بزرگ تولیدی در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد تومانی در دهه فجر امسال شاهد بهره برداری از یکی از این واحدها باشیم.

ردائی با اشاره به بهره برداری اولین نیروگاه تولید انرژی های تجدیدپذیر در این شهرستان، از سرمایه گذاری سه شرکت برای تولید ۱۳۰ مگاوات انرپی خورشیدی در شهرستان خبر داد و گفت: امیدواریم با توجه به تخصیص زمین و اجرای این طرح ها تا پایان سال بهره برداری از این نیروگاه‌ها را در اشکذر به عنوان شهرستان پیشتاز در استان شاهد باشیم.

بخش نظردهی بسته شده است..