اتصالات پنوماتیک چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که از نام اتصالات پنوماتیک پیداست، از آن‌ها برای اتصال بخش‌های مختلف یک سیستم پنوماتیک استفاده شده و بسته به عملکرد خود در دسته‌های مختلفی جای می‌گیرند. این اتصالات وظایفی مانند تغییر فشار هوای داخلی سیستم و تغییر جهت فشار را بر عهده داشته و در کنار آن بخش‌های مختلف سیستم مانند شیلنگ‌ها و لوله‌ها را بهم مرتبط می‌سازد.

در سیستم های پنوماتیکی ، جهت انتقال باد از منبع انرژی پنوماتیکی (پمپ باد) به دیگر اجزای سیستم اغلب از شیلنگ پنوماتیک استفاده می شود و در برخی از موارد با توجه به شرایط محیط باید شیلنگ های پنوماتیک مقاوم سازی شود.

انواع اتصالات پنوماتیک مبتنی بر متریال

اتصالات پنوماتیک بر پایه معیارهای مختلفی دسته بندی می‌شوند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها متریالی است که در ساخت این اتصالات استفاده شده است زیرا مواد مناسب نقش مهمی در تعیین ویژگی‌های فیزیکی و سازگاری با گاز و فشار داخل سیستم ایفا می‌کنند.

فلزات: اتصالات پنوماتیک را می‌توان با مواد فلزی مانند آلومینیوم، برنج، فولاد، فولاد ضد زنگ تولید کرد.

  • آلومینیوم: آلومینیوم سبک وزن و مقاوم در برابر خوردگی است. این فلز مقاومت کششی کمی هم داشته و به دلیل چگالی پایین و مقاومت بالا گزینه‌ای عالی برای اتصالات پنوماتیک به شمار می‌رود. برای افزایش قدرت و سختی اتصالات پنوماتیک آلومینیوم را با روی، سیلیکون، مس، منگنز یا سایر فلزات مخلوط می‌کنند.
  • برنج : برنج قوی، مقاوم در برابر خوردگی، بادوام، دارای انعطاف پذیری و با تحمل درجه حرارت بالا است که مجموع این ویژگی‌ها سبب شده از آن در ساخت اتصالات پنوماتیک استفاده کنند. برنج ترکیبی از مس و روی است. این ماده رایج‌ترین فلزی است که در ساخت اتصالات مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • فولاد: فولاد بادوام بوده و در برابر گرما مقاومت زیادی دارد؛ این ماده ترکیبی از آهن و کربن است. معمولاً با سایر فلزات ترکیب می‌شود تا مقاومت در برابر خوردگی آن افزایش یابد. فولاد گالوانیزه برای محافظت از زنگ زدگی و مقاومت در برابر واکنش‌های شیمیایی با روی پوشانده شده است.
  • فولاد ضد زنگ : فولاد ضد زنگ یک ماده قوی با مقاومت بالا در برابر واکنش‌های شیمیایی است که در برابر خوردگی هم ضعیف نیست. فولاد ضد زنگ ترکیبی از فولاد است که بیش از ۱۰.۵ ٪ آن را کروم را تشکیل می‌دهد. این ترکیب دوام و استحکام فولاد را داشته و در عین حال مقاومت در برابر خوردگی عالی نیز دارد اما برای خرید آن باید هزینه بیشتری صرف کرد.

پلاستیک : اتصالات را می‌توان با مواد پلاستیکی مانند پلی پروپیلن تولید کرد.

  • پلی تترا فلورو اتیلن (PTFE) و فلوراید پلی وینیلیدن (PVDF): پلیمرهای مبتنی بر فلوئوروکربن هستند که به طور معمول برای شرایط دمایی بالاتر از ۵۰۰ درجه فارنهایت (۲۵۰ درجه سانتیگراد) استفاده می‌شوند. اینی ترکیبات عالی مقاومت شیمیایی عالی و خصوصیات دی الکتریک را ارائه می‌دهند که باعث می‌شود گزینه عالی برای اتصالات پنوماتیک باشند.
  • پلی پروپیلن: پلی پروپیلن یک ماده ترموپلاستیک است که به دلیل قیمت مناسب و دوام بالا به طور گسترده برای اتصالات پنوماتیک استفاده می‌شود. این متریال در برابر هوازدگی و اشعه ماوراء بنفش مقاوم بوده و طول عمر بالای سیستم پنوماتیک را تضمین می‌کند
  • ترکیبی : اتصالات کامپوزیت از ترکیب موادی مانند فایبرگلاس، کربن و گرافیت ساخته شده است. این مواد دارای نقاط ذوب بالا بوده و برای اتصالاتی انتخاب می‌شوند که به دوام بالا و مقاومت در برابر واکنش‌های شیمیایی نیاز دارند.

اتصالات پنوماتیک چه ویژگی هایی دارند؟

 

  • اتصالات پنوماتیک با توجه به کاربرد خود تحمل فشار بسیار بالایی را داشته و به طور معمول تا فشار ۲۴ بار را تحمل خواهد کرد؛ این تحمل فشار بالا نشان می‌دهد که سیستم پنوماتیک شما برای مدت زمان طولانی بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه خواهد داد.
  • نصب این اتصالات بسیار راحت بوده و وقت زیادی نخواهد گرفت؛ در زمان تعویض اتصالات هم مشکل زیادی برای شما ایجاد نخواهد شد.
  • معمولا اتصالات فلزی به وسیله ترکیباتی مانند نیکل یا روی آبکاری شده تا مقاومت بالایی در برابر شرایط مختلف سیستم پیدا کنند.
  • اتصالات مختلفی برای سیستم پنوماتیک تولید شده است که باید با توجه به نحوه نصب سیستم گزینه‌های مناسب را انتخاب کرد. از جمله انواع اتصالات می‌توان به اتصالات مستقیم، اتصالات L، اتصال T، اتصالات Y و … اشاره کرد.
  • این اتصالات در برابر نشتی مقاومت بالایی داشته و کارکرد صحیح سیستم را تضمین می‌کنند.

خرید انواع اتصالات پنوماتیک

 

جهت خرید انواع اتصالات پنوماتیک با قیمت مناسب و کیفیت بالا می‌توانید با کارشناسان فروش تهرانی مارکت تماس حاصل فرمائید تا راهنمایی‌های لازم خدمت شما ارائه شود. چنانچه نیاز به مشاوره داشتید، تیم ما در مجموعه تهرانی مارکت پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..