فرمانده انتظامی یزد خبر داد؛

روند کنترلی و کاهشی جرم در استان یزد

فرمانده انتظامی استان یزد با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ انضباط شهری بین اقشار مختلف جامعه، گفت: تمام مأموریت‌های فرماندهی انتظامی یزد بر اساس نیاز مردم استان برنامه‌ریزی می شود.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از ایسنا، سردار"ایرج کاکاوند"در نشست خبری با اصحاب رسانه، نیروی انتظامی را یکی از دستگاه‎‎های اصلی در راستای ایجاد امنیت دانست و افزود: بحث ارتقای احساس امنیت از اولویت‎‎های جدی فرماندهی انتظامی استان است.

کاکاوندبا اشاره به نقش رسانه‎‎ها در تأمین احساس امنیت بین اقشار مختلف جامعه، گفت: ایجاد زمینه هماهنگی بیشتر اصحاب رسانه و نیروی انتظامی در استان یزد ضروری است.

فرماندهی انتظامی استان در ادامه روند کاهش جرائم استان را روند کنترلی و کاهشی دانست و بیان کرد: مشارکت مردم و مسئولان به ویژه اصحاب رسانه عامل اصلی تأمین امنیت اجتماعی،‌ فرهنگی و اقتصادی در استان یزد است.

وی رفع دغدغه‎‎های عمومی جامعه را از جمله برنامه‎‎های در دستور کار نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: تمام مأموریت‌های فرماندهی انتظامی استان یزد بر اساس نیاز اقشار مختلف مردم این استان برنامه‌ریزی شده است.

این مقام مسئول در مورد عملکرد فرماندهی انتظامی استان یزد در حوزه کاهش سرقت نیز خاطرنشان کرد: سرقت‎‎های استان در سه ماهه اول امسال بیش از ۱۳ درصد کاهش یافته است.

کاکاوند در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اصلاح هندسی برخی از معابر درون شهری، کنترل سرعت غیرمجاز به عنوان اصلی‎‎ترین عامل بروز تصادف در استان و کنترل رفتارهای پرخطر رانندگی، از جمله اقدامات فرماندهی انتظامی استان یزد در حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی آمار کل تصادفات درون شهری در سه ماهه نخست امسال، ادامه داد: طبق گزارش‌‌های دریافتی از مراجع رسمی در ماه‎‎های نخست امسال آمار متوفیان تصادفات شهری ۲۱ درصد و مصدومین ۲۲ درصد کاهش داشته است.

وی کشف ۳۴ تن انواع مواد مخدر در سطح استان یزد طی سال گذشته را از دیگر اقدامات شاخص فرماندهی انتظامی استان یزد دانست و بیان کرد:‌ این آمار نسبت به زمان مشابه در سال گذشته رشد بی نظیری پیدا کرده است.

کاکاوند بحث انضباط شهری را عامل جدی مبارزه با قاچاق مواد مخدر در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: ترویج فرهنگ رعایت انضباط شهری، نقش مهمی در تأمین امنیت اجتماعی و فرهنگی جامعه ایفا می کند.

این مقام مسئول مشارکت مردمی را از دیگر راهکارهای تأمین امنیت اجتماعی پایدار در سطح جامعه دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه بحث نزاع گروهی و فردی در سطح استان یزد،‌ با حضور به موقع عوامل انتظامی و مشارکت مردمی کاهش یافت.

وی در مورد بحث مقابله با حضور اتباع خارجی غیر مجاز در استان نیز گفت: نیروی انتظامی استان یزد در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد دستگیری اتباع خارجی غیر مجاز داشته است.

فرماندهی انتظامی استان در پایان تصریح کرد: عدم ایجاد زمینه کسب و کار،‌ توسعه فرهنگی و آموزش از جمله راهکارهای حائز اهمیت در راستای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی در عرصه‌های مختلف است.

گفتنی است؛ در این نشست که با حضور پلیس‌‌های تخصصی استان برگزار شد، همچنین اعلام شد که روزانه بیش از ۱۲۰۰ تماس تحت عنوان تماس های فوریتی، راهنمایی و ارشادی از سوی شهروندان یزدی در سامانه پلیس ۱۱۰ فرماندهی انتظامی استان یزد ثبت می شود.

 

بخش نظردهی بسته شده است..