امام جمعه یزد:

مسئولان جهت حل مشکلات مردم نباید شب و روز داشته باشند

امام جمعه یزد در دیدار با استاندار یزد به مناسبت هفته دولت ضمن تاکید بر پیگیری جدی مشکلات مردم، گفت: باید همه کارهایی که انجام می‌دهیم فقط برای خدا و رضایت خداوند باشد و عملی می‌ماند که برای خداوند باشد.

آیت‌الله «محمدرضا ناصری» ضمن بیان این مطلب، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان به اشکال مختلف علیه نظام و مردم ایران توطئه می‌کنند، اما اراده و خواست خداوند و حفظ و پیروزی مردم ایران است.

وی اظهار کرد: جای دارد از استاندار و همکاران ایشان بخاطر جدیت در امور و برنامه‌ریزی برای پیشبرد کارها تشکر کنم.

ناصری عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌ها زمانی به نتیجه می‌رسد که همراه با پشتکار و پیگیری باشد و لذا باید بعد از آغاز کار آن را بطور جدی پیگیری کنید تا به نتیجه لازم برسد.

وی تأکید کرد: مجموعه‌های مختلف باید سریع کار مردم را انجام دهند و نباید به‌گونه‌ای باشد که مردم برای انجام کارها بی‌جهت معطل شوند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: سفارش امیرالمومنین به مالک اشتر این است که هنگام سختی‌ها دست مردم را بگیر چرا که همین مردم در وقت سختی‌ها تو را یاری خواهند کرد. لذا باید به رضایت مردم و حل وفصل مشکلات مردم مخصوصا در سختی ها توجه جدی داشته باشیم.

ناصری بیان کرد: یکی از مسائل که باید در استان یزد به آن سر و سامان داده شود بحث معادن است که بخشی از آن‌ها اصلا رها هستند و فارغ از اقداماتی که در سطح کشور انجام می‌شود، در سطح استان نیز باید این معادن سر و سامان داده شوند و این موضوعی مهم برای استان است.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم که ما با آن مواجه هستیم آموزش و پرورش است و بحث تحول در آموزش و پروش مسئله‌ای مهم است که باید انجام شود و این لازمه پیشرفت کشور است.

امام جمعه یزد یادآور شد: باید ساز و کاری اندیشیده شود تا جلوی گرانی‌هایی که بعضا مشاهده می‌شود را گرفت و نباید نسبت به این مسئله بی‌تفاوت باشیم.

ناصری ادامه داد: با توجه به موقعیتی که استان یزد دارد یکی از نیازهای استان تقویت و گسترش خط ریلی استان یزد است و این موضوعی بسیار مهم و حیاتی برای یزد است.

«مهران فاطمی» استاندار یزد نیز روز گذشته در این دیدار، ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: دولت سیزدهم از همان ابتدا بنای خودش را بر رضایت خداوند و رضایت مردم قرار داد و از همه فرصت‌هایی که در اختیار داشت سعی کرد برای حل مشکلات مردم اقدام کند بدون اینکه به حواشی بپردازد.

وی افزود: در استان از ابتدای استقرار تیم جدید اقداماتی انجام شد شاید بتوان گفت مهم‌ترین اقدامی که در این یکسال برای آن وقت گذاشته شد و در اولویت اول بود، تدوین برنامه تحولی استان بود چون کار بدون برنامه به نتیجه نمی‌رسد.

استاندار ادامه داد: این برنامه کاملا مبتنی بر اسناد بالادستی تدوین شد و همچنین با مشارکت همه ذی‌نفعان بحث تدوین شد و فقط بخش دولتی این کار را نکرد بلکه در هر بخش فعال آن بخش اعم از بخش خصوصی و مردم ورود پیدا کردند.

فاطمی اظهار کرد: با توجه به اینکه برای شهرستان‌های استان نیز برنامه بلندمدت تدوین نشده بود، به تمام شهرستان‌ها نیز با پیگیری که انجام و صاحب برنامه تحولی شدند و در تدوین این برنامه تحولی از ظرفیت نمایندگان، نخبگان و دستگاه ها و نقطه نظراتی که در شهرستان‌ها وجود داشت استفاده شد لذا ما همه اقدامات‌مان را بر اساس برنامه انجام می‌دهیم و پرکاری دولت به معنای برنامه نداشتن نیست.

وی عنوان کرد: با ورود دولت سیزدهم درصد پوشش واکسیناسیون کرونا ۱۸ درصد بود اما در حال حاضر ۹۵ درصد مردم استان یزد دز اول واکسن را تزریق کرده‌اند و ۸۶ درصد نیز دز دوم و ۴۱ درصد نیز دز سوم و ۳ درصد هم دز چهارم را دریافت کرده‌اند.

استاندار یادآور شد: از همان ابتدای کار در استان، تعرضات به خط انتقال آب آغاز شد و چهار نوبت به خط تعرض شد و این قابل قبول نبود که در دولت سیزدهم بخواهد همان مسیر قبل ادامه پیدا کند.

فاطمی اضافه کرد: دولت و وزارت کشور به صورت جدی به مسئله ورود کرد و پیگیری‌هایی که مجمع نمایندگان و مسئولان استان داشتند به‌ گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که از آن زمان تا الان، علیرغم تنش‌های شدید آبی اما دیگر به خط انتقال آب یزد تعرضی نشد.

وی تأکید کرد: علت آن هم این بود که مسئله آب به دغدغه جدی و اصلی دولت تبدیل شد و در سطح معاون اول رئیس‌جمهور یک کمیته آب تشکیل شد که در آن پنج وزیر و دستگاه‌های مختلف مرطوبه و معاون اول رئیس‌جمهور حضور داشتند و تصمیم‌گیری می‌شد و در حال حاضر نیز ماهیانه این جلسات برگزار و تصمیمات لازم گرفته می‌شود.

استاندار تصریح کرد: یکی از مواردی که اخیرا تصمیم گرفته شد مسئله خط اضطراری آب است که در فاز اول ۳۰ میلیون مترمعکب آب به منابع آبی با رقم ۷۰۰ میلیارد تومان در یک زمان کوتاه سه ماهه ما می‌تواند اضافه کند و قریب به ۱۴۰ هزار مترمکعب مخزن جز همین پروژه‌های کوتاه‌مدت است که ساخته شود و تاب‌آوری آبی ما را به بیش از ۱۰ روز افزایش بدهد.

وی بیان کرد: برای اینکه طرحهای آبی استان را بتوانیم به سرانجام برسانیم حدود سه هفته قبل که آخرین جلسه کمیته آب تشکیل شد مسئله واگذاری معدن برای حل مسئله آب ایران مرکزی با تاکید بر استان یزد مصوب شد که البته این را وزارت صمت زیر بار نمی‌رفت اما بعد از پیگیری‌های مکرر مصوب شد و مدل اجرایی کار و تأمین مالی را وزارت صمت موظف شده ارائه کند.

فاطمی همچنین به تشریح سایر طرح‌ها و برنامه های هفته دولت همچنین اقدامات انجام شده در طول یک سال گذشته پرداخت.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..