آرزوی دیرینه مولفان و ناشران کتاب یزد محقق شد؛

عملیاتی شدن صدور مجوز چاپ کتاب در استان یزد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از عملیاتی شدن صدور مجوز پبش از چاپ کتاب در این استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از ایسنا، "علی غیاثی ندوشن" مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه برتر در انعکاس اخبار فرهنگی استان ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: مجوز پیش از چاپ کتاب که تا قبل از این در تهران برای مولفان استان اخذ می‎‎شود، از امروز در داخل استان صادر خواهد شد و در همین راستا نیز امروز چند عنوان کتاب جهت بررسی به کارگروه‎‎های مربوطه در داخل استان تحویل داده شد.

وی ابراز امیدواری کرد که این اقدام بسیاری از موانع نشر کتاب در استان مرتفع شود و با کمک رسانه‎‎های استان شاهد توسعه نشر کتاب و ترویج کتابخوانی در استان باشیم.

غیاثی ندوشن همچنین با اشاره به حمایت دو سال اخیر اداره کل فرهنگ و ارشاد استان از مولفان کتاب، خاطرنشان کرد: طی سالهای ۹۳ و ۹۴ هر سال بیش از ۸۰ میلیون تومان خرید کتاب مولفان استان توسط این اداره کل و در راستای حمایت از مولفان و ناشران کتاب استان صورت گرفته است.

وی با بیان این که خرید کتاب در سالهای گذشته در مرکز  انجام می‌‌شد که به علت تعدد کتب، شانس خرید کتب مولفان استانها از جمله یزد اندک بود، افزود: امسال نیز این نوع حمایت از سوی اداره کل ارشاد استان انجام خواهد شد، ضمن این که سهم استان در خریدهای سابق از سوی تهران همچنان محفوظ است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این نشست از همکاری رسانه‎‎های برتر استان در انعکاس اخبار عرصه فرهنگ و هنر با اهدای هدایایی قدردانی کرد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..