استقبال ضعیف یزدی‌ها از سامانه شهروندسپاری

مدیر هماهنگی و نظارت بر ساخت‌وساز‌های شهری شهرداری یزد: میزان استقبال شهروندان از خدمات غیرحضوری شهرداری کمتر از پیش‌بینی‌ها بوده است.

به گزارش یزدی نیوز، علی نوری با اشاره به ضرورت رعایت دستورالعمل‌ها و قوانین ساخت‌وساز در ساختمان‌سازی گفت: یکی از موضوعات مهم در این راستا، تقویت نظارت است که زمینه اجرای قانون را به وجود می‌آورد

وی با تاکید بر اینکه شهرداری یزد در حوزه الکترونیکی و غیرحضوری شدن بسیاری از فعالیت‌ها با جدیت حرکت کرده است، افزود: در حوزه ساخت‌وساز و بسیاری از خدمات دیگر شهرداری، تلاش کردیم با برون‌سپاری خدمات، زمینه بهبود سرعت و کیفیت فرایند‌ها را فراهم کنیم.

مدیر هماهنگی و نظارت بر ساخت‌وساز‌های شهری شهرداری یزد با اشاره به نزدیک شدن به یک‌سالگی فعالیت سامانه شهروندسپاری، ادامه داد: این سامانه زمینه بسیار خوبی را برای ارائه خدمات به صورت غیرحضوری توسط شهرداری فراهم آورده است.

نوری با بیان اینکه شهروندان برای دریافت خدمات خود از طریق سامانه شهروندسپاری می‌توانند به نشانی اینترنتی esup.yazd.ir مراجعه کنند، گفت: در این سامانه خدماتی از جمله پاسخ استعلام بانک، گواهی نقل‌وانتقال، گواهی پایان‌کار، گواهی عدم خلاف، پروانه ساختمانی، پاسخ استعلام ادارات و برگ پایان کار ساختمان ارائه می‌شود.

وی مجوز تفکیک، پروانه حصارکشی، تغییر کاربری و ضوابط، تخلفات ساختمانی، پروانه المثنی، تمدید پروانه و پیگیری درخواست‌ها را از دیگر خدمات سامانه شهروندسپاری دانست و گفت: با وجودی که اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در ارتباط با شهروندسپاری انجام شده است مراجعه شهروندان به این سامانه نسبت به پیش‌بینی‌ها پایین‌تر است.

نوری اظهار داشت: مردم همچنان به جای استفاده از خدمات غیرحضوری تمایل به حضور در شهرداری برای انجام امور خود دارند. در حال حاضر ثبت درخواست در مناطق شهرداری انجام نمی‌شود و شهروندان باید به دفاتر کارگزاری‌ها مراجعه کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..